2011. január 30., vasárnap

Amilyen a kutya, olyan a gazdája... és fordítva.

Az idézetet Dr Czerny Róbert állatvédelmi szakjogász cikkéből olvastam. Aki egyébként Ráckevén él családjával együtt.
További publikáció innen


"a kilencvenes években egy pszichológiai vizsgálat kiderítette, hogy a társadalom "hasznos tagjai", ahogyan embertársaikkal, az állatokkal is tisztességesen viselkednek. A menhelyről örökbe fogadott ebre az intelligens ember úgy tekint, mint egy árvaházból kihozott gyermekre. Pusztán abból a tudományos megállapításból kiindulva, hogy az ember is, a kutya is társas lény, közösségre van szüksége a boldog élethez. A kutyák pedig szerencsénkre úgy vannak "kódolva", hogy előbb minket választanak társnak (falkavezérnek), és csak akkor érik be saját fajtársaikkal, amikor mibennünk már "csalódtak".
Folytatás:
Fábry ronda kutyái

Miért is volt fontos számomra az előbbi kiemelt idézet?
Eszembe juttatta kutyás múltam kezdetét. Lakótelepi lakásból, félig kész családi házba költöztünk. A rideg, hideg külső vakolat nélküli házból hiányzott a meleg ( max 16 fokra lehetett felfűteni ) no és a melegség. Egy volt szomszédunk szerint "egy családi házban nagyon hasznos a kutya", így unszolására ellátogattunk hozzá.
Ahogy nyílt a kapu, hirtelen egy izgő-mozgó, pár hetes kiskutya csapat rohamozott meg ( 8-an voltak), szinte lépni sem tudtam tőlük. A távolban figyelő, a gazdi mellől nem tágító, anyakutya jelenléte óvatosságra intett. Miután, a gazdi megnyugtatott és össze ismertetett ( megszagolt )vele, bátrabb lettem és leguggoltam a kölykök mellé.
Simogatásomért szinte versenyeztek, nem győzték kitúrni egymást. Kis idő elteltével arra lettem figyelmes, egy kicsit ducibb, egy kicsit mélább, gyönyörű barna szemű kis gombóc, félig betelepedett az ölembe ( első két lábával ) és moccanni sem akart...
Kiválasztott...innen már nem volt kétséges ki lett az én kutyám: Tasken Bella azaz Lédy
Először volt a kiválasztás, aztán következett az ismerkedés és a tanulás. Ez a könyv segített...,majd később a kutyaiskola. Vele felejthetetlen éveket tudhatok magaménak, amit nem biztos, hogy tiszta szívvel elmondhatok embertársaimról..., mivel az emberi kapcsolatok sokkal bonyolultabb,kiszámíthatatlan,érzelem mentes, rafináltabb, megbízhatatlanabb...és még sorolhatnám.


a dobermannról

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Most mit kommenteljek én erre ???
Szívem szakad...
Olvassál Csányit - ha még eddig nem tetted !

kyba írta...

Aranyos... köszönöm csányi Vilmos etnológus sorait én is szívesen olvasom.

Névtelen írta...

(Bocs'- Csányi V. nem mindig kutyákról ír - OK!- majd minden témában megemlíti az "állatok viselkedését"- stb. A tegnapi (szombat) Hétvége mellékletben is van írása.)
Tipp: (emlékezetből) Bächer Iván : Hatlábú - Ebkönyv ( olvastam régebben) - bizonyára Google

kyba írta...

@x köszönöm a könyv ajánlatot, nem ismertem.