2012. szeptember 13., csütörtök

Papírmerítés

 A papírmerítés mesterségét mutatom be leegyszerűsített módon. A hozzávalók előkészítése után szebbnél szebb papírképek és nyári nyakláncok  készültek a nyáron a Péntek Esti Korzón, ahol este 6 órától 8 óráig kézműves foglalkozásokkal tettem színesebbé kicsik és nagyok  vakációját.
Fotó innen:http://www.praktika.hu/kezmuvesseg/papirmerites/5818/

A papírmassza alapja nem más, mint apróra tépkedett tojástartó doboz, amelyet néhány órás áztatás után botmixerrel kell pépesíteni, majd kevés tapétaragasztót keverni hozzá. Ettől masszívabbra szárad a papír, és biztosabban tartja majd a belenyomott díszeket. Az amúgy fakó papírpépet néhány csepp ételfestékkel színezhetjük a kívánt árnyalatúra.

A papírmerítéshez szükség van egy szitára, ami legegyszerűbben úgy készíthető el, ha egy léckeretre szúnyoghálót feszítünk, majd tüllt terítünk. Én az aluminium lisztszitát használtam. Erre merjük rá a papírmasszát, amibe díszeket is nyomkodhatunk: préselt virágokat, leveleket, színes magvakat (például vörös lencsét, hajdinát, lenmagot) vagy kisebb csigákat, kagylókat. Végül már csak a felesleges vizet kell egy szivaccsal óvatosan kinyomni a nedves papírból, és hagyni a levegőn kiszáradni.
A szitán keresztül lecsepegtettem a felesleges vizet



Asztalon szétterítve, kézzel ellapítva terítőn szárítottam
Különböző formára lehetett vágni és ablak festékkel díszíteni ecsettel vagy valamilyen pálcikával, szög fejével nyomot hagyni

A papír története innen:http://www.papirmanufaktura.hu/papirmerito/tortenet.php

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Szenzációs ! nekem nagyon tetszik, meglehet, feláldozok 1-2 tojásosdobozt. Őszintén szólva még nem hallottam erről a technikáról.

kyba írta...

3keorgulNagy sikert aratott és ami a lényeg szinte nincs költsége...Még tervezem a saját részre egy nagyobb kép megfestését.