2010. szeptember 10., péntek

Kosudama, mint agytorna....

Augusztus hónappal befejeztük a Péntek Esti Korzó (PEK)kézműves foglalkozásait. Az utolsó igen rövidre sikerült, mivel elmosta az eső.
Így amivel készültem azt haza is hoztam.

Ez a KOSUDAMA.
Kusudama, egy fajta moduláris origami. Moduláris origami két vagy több darab papírból (néha több száz) van amit ragasztó segítségével lehet elkészíteni. A szó maga két japán szó kombinációja : Kusu szerinti orvosi és Dáma jelentése labda. Eredetileg tárolásra használták , mint a tömjént és Potpourrit ( száraz illatosított virág szírmok ), azonban ma már rendszerint csak a dekoráció.


Ez a tipikus szerencsehozó változat amit gyönggyel, szalaggal díszítve lehet ékesíteni és kiakasztani az ajtó közelébe, vagy a kamrába, molylepkék elűzésére. Persze tele kell tölteni levendula virággal.



Különböző színű papírokból, 3 db meghajtogatott elem kell, majd az összeillesztés logikai menetét kell megtanulni hozzá, mert ez ragasztó nélkül készült...





Itt még több térbeli hajtogatást találtam:Origami és Kosudama

Kincses táram ajándékokkal is bővült Andreától ( papír-mániám c. blog-on ) megtalálható fonalgrafikával készített sorozatból a vízöntő jegyet nekem ajándékozta.
Gyönyörű, aprólékos munkával készült képeslapot behelyeztem az általam ismeretlen technikák soraiba, amit biztos, hogy nem próbálok megtanulni, mivel ehhez aztán nagyon nem értek. Köszönöm és megtiszteltetésnek érzem ajándékát.




Férjétől, Szilvesztertől egy harci hajó kicsinyített modelljét kaptam amit unokám örömmel fogadott.
Mindezért és a kellemes munkával eltöltött péntek estékért hálás vagyok. Gyorsan eltelt a nyár és hasznosan.
A szeptember első hetét kamra meszeléssel kezdtem, a különböző textil zsákokban tárolt összegyűjtött magvaim, virágaim és egyebek, a moly hadjárat áldozata lett.
Tehát elő a meszes zsákot és a rég nem használt korongecsetet (ami aztán "szőrehullott" állapota miatt a kukában végezte). Így tehát az itthon lévő nyeles kefével kétszer átkenve jó csíkos lett, de legalább tiszta, mész illatú és molymentes!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

(1.) péntek -
OK!- (állítólag) demokrácia van... Kellemes meglepetés, hogy végre "előkerültél!" - sajnálatos (?) - hamarosan @Aranyosf. fogja "rám nyitni az ajtót !" (?) - így majd valamivel később a többit !
:-) :-)

Névtelen írta...

(2.) Mivel kb. 2 hete nálunk is többféle (!) festés volt - majd "elérzékenyülve" olvastam, hogy van még (2010-ben) aki meszel ? - OK!- igaz,hogy a mai festékek eléggé drágák... de hengerrel is felvihető és mennyivel kevesebbet kell utána takarítani ! (Anno írtam- nekem pl. a madáreleségem lett molyos... aztán attól minden más is... és szót sem, hogy az a "molycsapda" vagy mi - nem túlzottan vált be! ) -
Bár eléggé pocsék az idő (?) tipp : ... bocs' elkeveredett)... a link... szóval a fűvel kellene őszi munkákat csinálni...meg emlegetik a sövényt is...
Na, majd utólag beírom ! :-) :-)

Névtelen írta...

A szomszéd fűje...
Régebbi írásai közt' ott a sövény is !- ne kelljen egy hetet várni...

aranyos fodorka írta...

Hát, hogy Te miket nem tudsz ! :-O
Ezt a Kosudama-t életemben se nem láttam, se nam hallottam. Igaz, nekem sosem volt türelmem az igazán finom kézimunkákhoz...De azért amit Te jatogattál valóban szép, és hogy ragasztó nélkül egyben marad az meg számomra külön csoda...

Anzso írta...

Küldök egy linket ezt érdemes megnézned! :-) küldtem volna mailban, de sajnos nem találom az email cimed :-(
http://picasaweb.google.hu/balassane.klara/Kusudama05#