2010. szeptember 28., kedd

Kelt tésztából, sokfélét...

készítettem az esős borongós hétvégén.

Kelttészta készítése:

ALAPRECEPT 50 dkg liszthez 4 dl tejet, 2 dkg élesztőt, 1 tojássárgáját, 5 dkg vajat (vagy zsírt), 5 dkg cukrot, és egy-két csipet sót veszünk. A élesztőt megfuttatjuk, majd összedolgozzuk a szitált liszttel, valamint a maradék tejben elkevert cukorral, sóval, tojássárgájával. (Fontos, hogy az alkotórészek hőmérséklete azonos - egyaránt langyos - legyen.) A tésztát - fokozatosan hozzáadva a zsiradékot is - addig gyúrjuk, amíg nem lesz egyenletes, illetve amíg el nem válik az edény falától. (Akkor gyúrunk-dagasztunk jó technikával, ha sok levegő kerül a tésztába, ugyanis az élesztő hatékony működéséhez erre lesz szükség.) Ha a tészta kész, cipót formálunk belőle és megkelesztjük.
Szombat reggel a dagasztótálba begyúrtam a tésztát, majd légmentesre lezártam.
Konyhamester.hu

Amin változtattam: dupla adagot vettem, 2dl tejet és 2 dl kefirt , majd zsiradék helyett 1 dl olajat használtam.

























Szombatra az 1/3-ad tésztából mogyorós kelt kalácsot,majd a maradék tésztát becsomagoltam és a hűtőszekrénybe raktam.

































A tészta 2/3-ból a vasárnapi ebédhez káposztás bukta és pogácsa készült.

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ehhez a nagyszerű ötlethez csak gratulálni tudok. Kenyér és lángos-tésztát már fagyasztottam le, most ezzel is meg fogom próbálni.
Azt hiszem nálam elsőre a diós fog elkészülni :-)

(Habár jobb lenne "kiszeretni" a dióból, a piacon 2000.- Ft-ot kérnek 1 kg-ért !!!)

Névtelen írta...

Na, végre !
Az "ember" má' csak olyan, hogy gyakran(?) rosszra gondol.[Értsd = mi lehet a "hallgatás" oka... bár magánügy! ] - OK!
Megjegyzem : (nem egyszer...) én is lefotózom a készített "ételeket"... de nem egyszer (szándékosan) vagy véletlenül (?) a mosogató is látszik a fotókon! :-) :-) Nem kritika ! ( inább az utólprnak ?) mert van az "előkészület" > ....stb. (egyebek) meg a "végtermék!" - és a legtöbb blogban csak a "végtermékről esik szó!" -
Na, attól még... "gratula!" - (részemről) - bár... nem nevezném ezt sem "esetemnek" ! - de ez magánügy ! (lehetne)

Ábrahám Exit Béla írta...

Csupa nekem való ínycsiklandozó finomság! :-) Még szerencse, hogy reggeliztem! :-))

Ábrahám Exit Béla írta...

Van nálam Számodra egy kis meglepetés :-)