2013. január 4., péntek

Ó év búcsúztató...

Családom meglepetéseként részt vehettem Budapest, Katona József Színház  Pelsőczy Réka rendezésében a Musik Musikk Musique című előadáson... 
Bevallom, régen jártam a fővárosba, főleg színházba, így én különleges élményként éltem meg az év utolsó napját... Már az utazásnál szembesültem a belváros átalakulásán. A gyermetegséget segítő, örülten hangos  játék eszközök tömkelege árasztotta el  az utcákat. Az árusítók  végeláthatatlan  bazárrá  varázsolták a járdát, a  közlekedők, buliba igyekvők vásárolni akarók elcsábítására.
Igazi meglepetést maga a színház belső látványa, átalakítása okozott. Az utca felé a látvány: hatalmas kirakat mögött asztalok, sütis pultok...Nagy plakát hirdeti -"fizetni, csak bankkártyával lehet!" ( A színházat bankkártya kibocsájtó cég szponzorálja ezért a felirat ) Belső térbe érve hatalmas  tér, amiről az összes "malőrt", rejtett burkolatot leszedték  a betonelemek téglák fehérre meszelt látványa gondolkodtatja el az ide érkezőt... Vajon direkt, legyen retró romkocsmás vagy talán elfogyott a pénz? Mivel a ruhatár lebontását használták a nagyobb tér- nyerésre, így lekerült az alagsorba. Kulcsra zárható szekrénybe mindenki saját maga helyezhette el kabátját holmiját. ( jó megoldásnak gondolom) Az előadás kezdése előtt finom pezsgővel, üdítővel és apró sós és édes süteménnyel kínáltak.
Az előadásról nehezen tudnék bármit is leírni, annyit:

 ezt látni, hallani, érezni kell!

Mosolyra, á  dehogy, hangos kacagásra bírva, öröm könnyeket ejtve éltem át a  6 színész + az élő zenekar játékát.
Ajánlani tudom!

Így sikerült az Én Ó év búcsúztatásom, amit szeretett családom körében tölthettem el! Köszönöm nekik...

Ez pedig egy kis ismertető a színházi előadásról :

"Az élet kabaré", mondja a századelőt idéző sikerdal, és nem véletlenül. A kabaré lényege a színház, a show-varieté és a közélet iránti mohó szenvedély. Éltető közege a modern nagyváros. Azok a nagyvárosok, amelyek a huszadik század elején váltak világvárosokká, s kezdték egyre inkább megismerni, magukévá tenni egymás kultúráját, szórakozási formáit, zenéjét. Skandináviától Németországon át egészen a Balkánig ugyanazokra a dalokra táncoltak a lokálokban, ugyanazokat a dalokat fütyülték a suszterinasok - persze megőrizve saját egyedi hangzásukat, és saját hagyományaikat. Megjelent a film, sohasem látott népszerűségével beköltözött a szalonokba a cirkusz, és mulatott a nép, mindenáron... 
Koncert-színház költözik a Katona színpadára, különleges orfeumi látványvilággal, jelmezekkel, élő zenekarral, a színészek pedig nem csak táncolnak és énekelnek tíz nyelven, hanem a korabeli varieté-előadókhoz méltóan további meglepetésekkel is szolgálnak.

Információ innen:http://katonajozsefszinhaz.hu/company/39616-muzik-muzik-muzik

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Nagyon jó a beszúrt videó - és ezek szerint elhiszem, hogy jó volt az előadás is. Az ember néha egy jó eseményért el kell nézzen néhány kevésbé tetsző dolgot. Valamit valamiért....

kyba írta...

Én is így voltam vele,...nem a csomagolás hanem ami benne volt az volt igazi érték.