2013. június 15., szombat

Kertem szépségei...

avagy hogy került a virágaim közé a konkoly? Fogalmam sincs ! Most találkoztam vele először... illetve
Gyermekdalként ismertem : "

Csillag Boris, tudom a nevedet,
Érted vagyok halálos beteged,
Vesd rám rózsám fekete szemedet!
Hogy tudják meg, ha szeretsz engemet.
konkoly levél, tiszta búza,
Majd kinyílik az ibolya.
Az ibolyát akkor szedik,
Mikor reggel harmat esik.
Én az uram nem szeretem,
Még a csókját sem kedvelem.
Ifiú csak illet engem,
Barna legény szeret engem.
Bár szeretne, bár elvenne,
Bár piros papucsot venne.
Arany láncot tizenkettőt,
Három aranyos féketőt.
Három háznál hat kemence.
Össze-vissza jártam, még sincs este.
Ha nincs este, van menyecske,
Kincsem, rózsám teremtette.
Ablakim alatt van egy fa,
Arany alma terem rajta.
Olyan poshadt, mint az író,
Egye meg a szolgabíró 

Lándzsalevelű menyecskeszem lakókkal
info innen : http://tamasifaiskola.hu/termek_4_coreopsis1.html

Rigó uraság  zsíros falattal...

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

A konkoly magját bizonyára a szél hozta hozzád - néha én is meglepődöm, miféle növények bújnak elő a kertemben. Az biztos, hogy én pl. sosem ültettem ecetfát, aztán már többször is ki kellett "gazolnom" aprócska csemetét.
Van-e a rigóidnak itatója ? Én tavaly csináltam nekik először, a pincében használatlanul heverő, nagyobb méretű cserépalátétet töltöttem meg vízzel és egy félreeső helyre tettem. Nagyon élvezik, inni és fürdeni is jönnek a melegben.

kyba írta...

Igen, nekem is egy cserépalátét a madáritatóm. Nagyon szeretem ahogy birtokba veszik a madarak..., de elég tágas betonos az udvar és jól látható helyre tettem, ha közelítenek a cicák akkor idejében felszállhassanak.
A konkolyról még azt is olvastam, ritkultak a búza vetésben és hogy a pipaccsal és szarkalábbal volt megtalálható.