2013. június 20., csütörtök

Langaló...kemencelángos...

 ami a gázsütőben sült! 


"A XIX. század végén és a XX. század elején a sörélesztő megjelenésével a kenyérsütéstől függetlenül is készítették, és olvasztott sertészsírban vagy sajtolt olajban kisütötték. Azt a lángost, amelyet továbbra is kemencében sütöttek, megkülönböztetésül „kemecelángosnak” nevezték."
Az én receptem 

  • 0.75 kg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kk cukor
  • 2 tk só
  • 1-2 ek olaj vagy zsír
  • kb. 6 dl tej (amivel bedagasztjuk)
Tetejére:
  • juhtúró+tehén túró
  • csípős paprika
  • szalonna
  • lila és vöröshagyma 
  • paradicsom
További információ innen: http://www.biotajhaz.hu/cgi-bin/itworx/itworx.cgi?modul=doctar/downloadfile&task=downloadfile&vid=75&dokid=14&uid=20

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

??eltűnt a kommentem... sebaj, újra leírom, hogy ha enyhül kicsit a meleg én is megpróbálom, nagyon gusztusos a képeden látható alkotás. Én eddig még mindig csak olajban sütöttet ettem - vagy pizzát...

kyba írta...

Nagyon ajánlom és lassú tűznél sütöttem, így az alja nem lett nagyon ropogós. Nálunk a piacon 700.-Ft-ért árulják