2011. február 21., hétfő

Lombhullató fenyőről...

már írtam, itt
A napsütéses idő sétára csalogatott, így jutottam el a vízpart mellett álló fenyőhöz. Ami ősszel oly gyönyörű színben pompázott most csupasz, lombtalan mély alvásban várja az ébredést. A évek múlnak felette, akárcsak mi felettünk.
Ébredés-új hajtások-lombkorona-tobozvirág-magszórás-lombhullatás-téli alvás, egyetlen egy évben.


A kis tobozok széthullva,benne a sok mag, beteríti a fa alját és ontják magukból a finom gyanta illatot.







Amit az ősszel nem láttam, most örömmel fedeztem fel a víz széléhez közel a fa léggyökerét.











Íme a favorit a legmagasabbik a hármas csoportból










Az elmúlás felé, de a legpompázatosabban!

4 megjegyzés:

Ábrahám Exit Béla írta...

Az őszi színekbe öltözött természetnél nincs is szebb!

aranyos fodorka írta...

Pécsett a Balokány tó mellett van három ilyen fa. Ez valami vörösfenyő féle - legalábbis azt hiszem, de nem az a "közönséges" vörösfenyő. Majd nyomozok utána, hogy egész pontosan meg tudjam határozni. Én is nagyon szeretem ezeket a fákat.

Névtelen írta...

(Látom @Aranyosf. "kapkod" :-) ha rákatt' az írtam róla ITT szóra - akkor előjön a vörösfenyő is - stb.)
az a
http://www.szepzold.hu/a_vorosfenyo
Pécs : (hétfő) reggel óta szállingózik a hó ?- vagy hogy.

aranyos fodorka írta...

Igaza van @x-nek, "elnéztem" az ITT szócska felett. Tényleg egyszer már tisztázódott ennek a fenyőnek a neve, származása....