2011. május 8., vasárnap

Vonalak, amely nem csak párhuzamosan fut...

Tegnap, azaz 2011. május 07-én este 6 órakor a ráckevei Keve Galériában megismerhettem Kádár Katalin grafikusművészt és munkásságát. Jahoda Ernő István iparművész elismerő szavai, sikeresen felhívta a figyelmemet a különböző technikai megoldásokra, mely a művészi önkifejezést segítette az alkotónak. Az úton című gyűjtemény sok nagyvárosról, híres épületről készült fotókkal és kiegészítő megoldásokkal mint pl.: tusrajz,akvarell,nyomatok. A montázs azt sugallta
-indulj az útra,
-nézz, ne csak láss.
Hangulatait,hullámvölgyeit nagyszerűen tükrözte a völgyben és a hegyen lévő város az egyszer lent, egyszer fent megalkotása. ( sajnos nem lehetett fotózni így nem tudom illusztrálni )
Hosszú évek alatt gyűjtött, különböző nagyságú, szív formájú kavics gyűjteményt tárt elénk a földre letéve. Amikor a legkisebbtől a legnagyobbikig eljutottam, bevallom egy belső azonosulást, gyermeklelkem, vissza nem térő tisztaságát éreztem,meghatódtam és könnyeket csalt a szemembe.

Színvilága erősen ezüstös, aranyozott. A régi reneszánsz díszítésű utcarészleteit kapuit, ablakait, boltíveit meleg színekkel emelte ki tette lakhatóvá....


életrajza itt>

Úton

Kádár Katalin 1999 óta dolgozik az utazási élmények hatására született „Városok” c. sorozatán, amely kezdetben grafikai lapokból állt. Az utóbbi években fotók és festmények gazdagítják az anyagot, amelyek sok esetben továbbra is valós helyszíneken készült művek, de sokszor képzeletbeli tájak, városok képei.

Képek erről az oldalról:innen

1999 — vegyes-technika, papír, 50x70 cm








1 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

A Google képkeresőben találtam még képeket. Tetszik.
http://digitus.itk.ppke.hu/olajag/data/works/lKadar%20Kata.jpg

Pl.ezen a fenti címen látható is jó.
Néha elgondolkodom, hogy miért is tiltják a fotózást a kiállítások egy részén ? Nem nagyon értem, mert máshol meg szabad...
Amúgy meg, ki tudja meddig mehetünk még kiállításra...biztos vissza fogjuk sírni ezt az időt (is).