2011. július 27., szerda

Lekvár és pálinka igazsága...


A szélmalom Büfé blogról

Barack és Szilva vers

Az emlékek: mind
Csupa barack és szilva,
Egy részéből lekvár lesz,
A többiből pálinka

Lekvárt főzök azokból,
Mik egyformán szépek:
Napsütés, barátok,
Gyerekkori évek

Ha én ezt a lekvárt
A kenyeremre kenem,
Egy perc sem kell hozzá
S jó kedvem lesz nekem

A szerelmes részek
Mind pálinkák lesznek.
Friss, érett gyümölcsként
Is megrészegítettek

Ha én azt a pálinkát
A szám elé emelem,
Akkor nincs visszaút,
Többet le nem teszem

Kortyolok is egyet...
Majd kettőt, aztán hármat
Egymást váltva lökdös fel
Az öröm és a bánat

Eltelik néhány nap,
Míg szabadulni enged
Az alkoholos mámor,
Mi bennem földet renget

Olyankor azt szoktam
Mondani, hogy ezt már
Nem bírom így tovább,
Eszem egy kis lekvárt...

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Hogy a csudába találsz te ilyen aranyos kis verseket ?!? Szinte irigyellek.
Más: próbáltál-e nagyon kevés cukorral, leturmixolt (megfőzött) barackot eltenni ? (egyszerűbben: híg lekvárként) Vízzel higítva pompás ivólé lesz belőle télen !
Kajszi és őszibarack is megfelelő.

kyba írta...

Aranyos....,igen, kipróbáltam már az ívólevet narancsból és répából.
Tegnap fogyott el az utolsó üveg.
Jégkockával, citrommal és ivóvizzel fogyasztottam.