2011. szeptember 23., péntek

Selyemkóró, ami nagyon megosztó...

agresszív gyomnövény. A méhészek istenítik a természetvédők írtják.
Én papagájvirágnak ismertem, de van több elnevezése is mint pl.:
selyemfű, vaddohány.
15 évvel ezelőtt találkoztam vele, egy vizespohár külső szélére akasztva várta burkának fekszakadását, selymes magjainak szétszoródását, tulajdonosának örömére. Valóban azt az érzetet kelltette, mint ha papagáj csüngne a poharan...


Több információ innen:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Selyemk%C3%B3r%C3%B3

A pozitív:

A selyemkóró méze erős illatú,akár csak szép,húspiros virágai.Íze rendkivüli intenzív,szinte füszer.A méz színe egészen világos.Jó tárolási körülmények között csak kétéves korában kristályosodik ki.Klinikai kisérletek szerint gyulladás-csökkentés tekintetében a második leghatásosabb mézfajta.Igazi finomság.Cak változatlan formában,nyersen illik fogyasztani.A selyemkóróméz igazi hungarikum.

A méhészek is tapasztalták a növény negatív hatását, a virág ragacsos kölső nedveiben a méhek lábukat vesztik, tehát pusztulást okoz az állományba.
Észak-amerikából ahonnan származik a vadméhek gyűjtik ami sokkal nagyobb testű, erősebb, ellenál a virágnedveknek.

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

ITT
írtam én is az özönnövényekről, szerepelt is a selyemkóró a listában, de termése nélkül. Most kiegészítettem a bejegyzést, örülök, hogy már akkor ezt is tudom. Köszi az infót.Egyébként teljesen igazad van, erre mifelénk (egyelőre) még ritka.

Ábrahám Exit Béla írta...

Én selyemfűnek ismertem. Egy kedves ismerősömtől a közelmúltban kaptam egy nagy üveg mézet, ami ebből készült. Nekem nagyon ízlett.