2011. szeptember 30., péntek

Volt nincs hova lett?...a gázártámogatás odalett...!


Közhírré tétetik
: ha még nem vagy elég szegény, majd leszel!!!!
Miért ? Elmesélem! Gondoltam szeptember első napjaiban, időben elkezdem az Önkormányzat hatáskörébe helyezett gázár ill. lakás támogatás megigénylését. Az internet segítségével kaptam némi felvilágosítást, a megszűnő gázár- és távhő támogatási rendszerben egy formanyomtatvány kitöltésével lehetett támogatást nyerni.Mellé pedig vagyonnyilatkozatot kell tenni. A kérelmezők lakóhelyük szerinti illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatalánál nyújthatják be igényüket." Így szól a kisvárosi Weblapon található tájékoztatás. Miután kitöltöttem, igazolásokat mellékeltem félfogadási időt betartva, sorszámot letépve vártam a soromra. Eredménytelenül, személyesen tapasztaltam meg a teljes elutasítást! A 2010-es évben jogosult voltam a legkisebb "D"tipusú támogatásra. 2011-ben már nem vagyok jogosult. Miért? Nem azért mert meghaladtam a minimum 71.250.-Ft, mert tulajdonom meghaladja a jogosultság határát, azaz a vagyonnyilatkozatban meghatározott 850.000.-Ft összeget ami megtekintése után derült ki. Elkeserítő! Az évi elosztásban 27.600.-Ft támogatás nagyon fog hiányozni !Így jártam! Az pedig - véleményem szerint - nagyon rossz megoldás, hogy az önkormányzatok foglalkozzanak ezzel a kérdéskörrel a saját helyi rendeletük alapján. Ugyanis akkor ebből az következhet, hogy egy másik településen más feltételekkel lehet ehhez a támogatáshoz jutni. És mivel az egyes települések - feltehetően - egymáshoz képest eltérő helyi szabályozást alkotnak, ezért kialakulhat egy olyan szindróma, miszerint a támogatás megszerzése településfüggő lesz. Panaszomra egy jogász válaszolt amit most mellékelek:
"A szociális alapú gázár támogatási rendszer 2011. augusztus 31-el megszűnt és beépült a lakásfenntartási támogatási rendszerbe. Az erre való jogosultságot az 1993.évi III. tv. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szabályozza, mely szerint bármilyen vagyon kizáró ok! 38.§(2) "Normatív lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (2011.-ben 71 250 forintot), és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona." A törvény nem ad mérlegelési lehetőséget, nincsenek kivételek, vagyis az, hogy valakinek csak papíron van vagyona, felette viszont ténylegesen nem rendelkezik, sajnos nem számít. Nincs meghatározva a vagyon nagysága sem. Mondhatnám azt is, hogy a jogszabály "fűnyíró-elven" működik, ezzel a jogalkotó ugyan a visszaéléseket akarta kizárni, de sajnos a gyermeket is kiöntötte a fürdővízzel. Az önkormányzatok keze a szabályozás tekintetében erősen meg van kötve, a törvény kereteket szab meg, pontos számítási módot tartalmaz, így az önkormányzatok tényleges szerepe gyakorlatilag -némi kivételtől eltekintve- a folyósítás megvalósítása. Anyagi források híján egyébként sem tudnának túlzottan differenciálni. Sajnos sokan veszítették el most Önhöz hasonlóan a támogatást, amire csak most döbbentek rá. Azt már csak mellékesen teszem hozzá, hogy akinek véletlenül mobilizálható a kevéske vagyona, azt most a jogszabály annak felélésére serkenti, hiszen addig nem kaphat támogatást, amíg akár 1 Ft kimutatható vagyona is van. Gondolom a hír nem teszi boldoggá, de sajnos ez a hatályos - paradox módon szociálisan nem túl érzékeny- jogi szabályozás. Üdvözlettel: dr.HO

IDE, KÉPZELT KÉPET TERVEZTEM az alábbi leírás alapján.


A hónap legjobb fotója, amikor a a nagy kövér ember kiszáll a mercédeszből és a "renccerre" hívatkozva " ami jár az jár "benyújtja az igényét és a vagyonnyilatkozatát... Oszt egy hónap múlva a postás a "rászorulóknak "nem 5 milliót kézbesít, hanem a kétszeresét. Akkor leszek én nagyon ÍRIGY!!!!





2 megjegyzés:

@X írta...

Tudom, ez nem sokat segít azon,amik történtek,- de (talán szerencsésebb vagyok ?) - már augusztusban olvastam, ez volt a címe : Kaotikus ellenőrzés (Google) - (gázártámogatás már régebben is a 3 és több gyerekeseknek járt)- ill. sejtettem, nem kb. olyanoknak van ez kitalálva, mint pl. mi! Nem vagyok én sem "irigy"- de kíváncsi leszek a jogosultság ellenőrzésére. ( nagyvárosokban)
Arról szót sem, hogy az említett összegen felül -(ami eddig járt)-de sok minden fog majd még hiányozni 2012-ben ! Bár ne lenne igazam!- ill. van ami már ma (10/01-től)... gyógyszerek - aztán majd novemberben...és így tovább

aranyos fodorka írta...

Ebben az országban nincs más megoldás, boxold magad barnára, nyomj a világra 10 purdét – és akkor neked áll a lobogó. Hogy fehér vagy, hogy egy életet becsülettel ledolgoztál, az itt ma már nem érdem. És meggyőződésem, a helyzet csak romlani fog …Minden nyugdíjas teher az állam nyakán, és nem hogy támogatást nem várhatsz, de emelik a gyógyszer árát, ellehetetlenítik a kórházba/műtétre jutás lehetőségét, bezárják az öregotthonokat és ráadásul a temetések ára is növekszik…(bár ez utóbbi az utódoknak kellemetlen inkább)
Sajnálom, hogy nem tudok bíztató és vigasztaló szavakat írni. Nekem EZ a véleményem. Kár, hogy öreg vagyok már ahhoz, hogy új életet kezdhessek a világ másik részén, ahol talán normálisabb viszonyok uralkodnak. Mennék, ha lehetne…