2012. február 17., péntek

HŰTŐBEN KELT CSODATÉSZTA ...






amit innen lestem el:http://vicuska13.blogspot.com/2012/02/ket-fajta-hutoben-kelt-csodateszta.html

½ l aludttej (vagy kefir)
4 tojás
200 g olvasztott margarin vagy vaj
2 kávéskanál só
10-15 evőkanál cukor, tölteléktől függően
5 dk friss élesztő vagy 1 evőkanál száraz élesztő
kb. másfél kg liszt

A tojást jól kikevertem a cukorral és a sóval, hozzáadtam az aludttejet és az olvasztott margarint, alaposan kikevertem. Rászitáltam a lisztet, belekevertem az élesztőt. Annyi liszt kell hozzá, hogy puha állagú, kicsit ragadós tésztát kapjunk. Jól kidolgoztam, sima tésztává, meghintettem kevés liszttel és letakarva beraktam a hűtőbe éjszakára. Már 3 óra múlva használhatjuk sütéshez, de tovább is tartható a hidegben, akár következő nap estéjén is süthető. Reggel is összeállítható és estére munkaidő után kisüthető, kinek hogy a jó.
A hűtőből kivéve átgyúrjuk lisztezett táblán, ha szükséges, pici lisztet belegyúrhatunk, letakarva kicsit pihentetjük.
Ebből a tésztából bármi süthető! Tölthetjük túróval, lekvárral, dióval, mákkal, gyümölccsel, virslire tekerhetjük csíkokban, fűszeres-hagymás darált hússal is finom, vagy sajttal, dinsztelt káposztával, gombával töltve, „rózsának” töltve, pirog, süthető sütőben, zsírban, olajban. Sütőben mindig 170-180 fokon sütöm 25-30 percet.

A pogácsához kétszer nyújtottam vajjal lekentem és sajttal megszórtam, majd hajtogattam, majd hajtogatások után 1/4 órát pihentettem . Tojással lekenve, sajttal megszórva+ egy kis sóval ízesítve nagy formával kiszúrva tepsibe rendezve csusszant a meleg sütőbe.
A maradék tésztát ráérek vasárnap elkészíteni, mivel a hideg kamrában egy hétig is eláll. Abból pedig valamilyen szilvalekvárost készítek.
Van nékem egy kis pogácsám,
őrizgetem, rejtem.
Amikor sütötte anyám,
óvodába mentem.

Kétfillérest rakott bele,
lyukas volt és rozsdás.
Véled legyen a szerencse! –
ígyen szól a mondás.

Áldás volt a pogácsában,
benne maradt máig.
Köszönetet mondok érte,
szálljon el anyámig!
(Forrás: Nagy Bandó András: Szappanbuborékok, 2007)

Read more: http://www.operencia.com/versek/kenyeres-versek#ixzz1meskz2SM

6 megjegyzés:

Vicuska írta...

Örömmel veszem tudomásul, hogy kipróbáltad! Nagyon szépek a pogácsák! Ugye milyen jó, praktikus megoldású recept? Akárcsak azt a tényt, hogy az érdeklődési körünk, kedvenc film és kedvenc zene kategóriában nagyon hasonló az ízlésünk :)

aranyos fodorka írta...

Igencsak jónak ígérkezik, napokon belül én is kipróbálom !

KATI A SZOMSZÉDBÓL írta...

MÁR ALIG VÁROM A TAVASZT,HOGY ÚJRA TALÁLKOZZUNK.KATI

kyba írta...

Vicuska, köszönöm a receptet hétvégén ki is próbáltam több félét készítettem és nagyon finomra sikeredtek.
pl.: a pogácsa frissen nagyon jó, de megmelegítve ( nem mikróba) még ma azaz hétfőn is finom volt.

kyba írta...

Aranyos...,ha kipróbálod nem bánod meg. Én most hétvégén több félét készítettem belőle. Kíváncsi voltam és kísérletező kedvem és időm is volt hozzá. De ezt lehet a hét különböző napjain is elkészíteni, mivel a nyers tészta egy hétig is eláll.

kyba írta...

KATI MÁR OLVAD A HÓ, LASSAN KÉSZÜLHETSZ A NYÁRI ITTLÉTEDHEZ..., BIZONY MÁR A FŐVÁROS IGEN EGYHANGÚ LEHET. AZT NEM MONDHATOM, HOGY A KERTED OLYAN KIHALT, OLY CSENDES,AHOL MÉG A MADÁR SEM JÁR! HÉT HATÁRRA SZÓLÓ MADÁR ÉLET VAN FENYŐFÁD KÖRÜL..