2012. február 6., hétfő

Lencsekrém...


A rengeteg zöldsaláta, babsaláta, kefires, joghurtos, halas saláta után amire családom segítségével tértem át az egészségem megőrzése érdekében. Eljutottam odáig , hogy nem fogyasztok vörös húsokat és szalámi féléket. A csirke húsról még nem tudtam lemondani, de talán nem is kell! A napokban  egy egyszerű és olcsó krémet próbáltam ki , ajánlhatom mindenkinek!

Lencsekrém + hozzá egy finom mézes-citromos tea és kész a reggeli vagy akár a vacsora. 
A hónapok óta mellőzött szalámi félék fogyasztása a múlté!

Hozzávalók:
1 csésze lencse
1 szál sárgarépa 

1 vöröshagyma
babérlevél
só, mustár
1 dl olíva olaj

ízlés szerinti bors

Elkészítés:
A lencsét babérlevéllel, egy szál sárgarépával és sóval puhára főzzük.
A babérlevelet kivesszük, ha kihűlt pürésítjük,  olajon párolt vöröshagymával, , mustárral, borssal, habosra keverjük.

Ízlés szerint gazdagíthatjuk fokhagymával, erős paprikával és zöld fűszerekkel Pl.: snidling, petrezselyem, zeller levél, bazsalikom stb...

Én,  v
ékonyra szeletelt lila hagymával és pirítós kenyérrel fogyasztottam.
.

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Jónak ígérkezik, feltétlen kipróbálom, s majd megírom az eredményt. Esetleg más hasonló is jöhet...

@X írta...

Bocs' - sok sikert ! (...) Ne vitassam, (egyes anyagokat...) - Legalább csak a pirítós kenyeret említhessem, mint "rákkeltőt !" ...
"Egyes anyagok" = pl. a mustár (benne az összetevők) - és az olíva olaj címkéjét is elolvasni ! (...)

aranyos fodorka írta...

Kipróbáltam és nagyon ízlik ! Ajánlani fogom az ismerőseimnek.
Amúgy meg: (@x-nek) "Élni veszélyes"