2010. június 16., szerda

A szegénynek a világ: Énekesrigó



A fukarnak a világ: Marék mogyoró.

A szegénynek a világ: Énekesrigó

Inkább hidd azt: a világ énekesrigó,

minthogy azt lásd: marék mogyoró


énekesrigó

Hernyókat, csigákat, gilisztákat zsákmányol, de elfogyasztja a bogyókat és gyümölcsöket is. Nevét onnan kapta, hogy nagyon szépen énekel. Jellegzetes szokása, hogy az apróbb házas csigákat gyűjti és azokat a csőrében egy arra alkalmas helyre (kőhöz, köves úthoz pl.) viszi és ott magasra emelve hozzáverdesi kopogva, feltöri és úgy fogyasztja el.
Zöldike és madár
zöldike hangja, bioakusztika
Énekesrigó és a zöldike énekére ébredni nagyon jó. Tegnap hajnalok hajnalán, amikor kezdett a nap belopózni a kertbe, akkor láttam meg, kiült a nagy fenyőre énekelni. Valahol a magasra nőtt tuján lehet a fészke.
katt. a képre nagyobb lesz, de sajnos nem élesebb.Nagyon bizalmatlan madár így nehéz lencsevégre kapni.



zöldike

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igazán ügyes! - Még ha tudnék, se jönne nekem ilyen össze !- annyi a szúnyog, hogy még egy cigarettát se lehet nyugodtan elszívni. Zöldikéhez (?) - sajnos épp' hétfőn találtam egyet, (elpusztulva)- (a macska elkaphatta?) - de mire fotóztam volna,- továbbvitte,- a maradékát.
Sajnos, csigáim vannak... bőven vihetnék a madarak...de nem !
(Igaz, széttörve még nem próbálkoztam!) -