2010. június 30., szerda

Így tedd rá...3.

Favázas " méhkas alakú kunyhó" kerek alapú hajlékot adó . Eredetileg csőszök, pásztorok használták. Földbe verik a tartó husángokat és felső végüket gúzsba kötik.
Ezt próbáltuk mi le modellezni, a rendelkezésünkre álló anyagokból. Erre a fiúk segítségét vettem igénybe, hiszen ez régen is férfiak tevékenysége volt!
Nem csalódtam, nagyon megkedvelték, persze a különböző korosztály másként oldotta meg a feladatot. A kisebbektől a szerkezet összeállítása is elegendő volt.


inf:Tarján Gábor: Mindennapi Hagyomány c könyvből









kontyos kunyhó

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mondhatom, jól kezdődik !
Hozzászólásom "elveszett!"
(próbálkozás)

Névtelen írta...

(2.) ismétlés (röviden)
Minden elismerésem (-szokás szerint) a tiétek! - a kétkedés meg legyen az enyém ! Hiszek én nektek... de csak-csak belenéztem a magyar Néprajzi Lexikonba is... mert a csőszkunyhó váza (!) az nekem az indiánok (bőrrel bevont) sátrát juttatta eszembe. Írod, hogy a cs.kunyhó lekerekített (is) volt - stb. ne bonyolítsam. Egy biztos, a gyerekek biztosan nagy örömmel betapasztották volna - sárral - az oldalát !
Várva a további "munkákról" a beszámolót !
(Csak tudnám, miért jut mindig az az eszembe, hogy mennyi takarítással/rendrakással járhat egy-egy ilyen "játszós nap?"

Névtelen írta...

(3.)
Csak egy tipp: "sárkányt" nem készítetek ? - (azt a ...madzaggal /szélben repíthetőt)- gondolom nád lenne...vagy a hurkapálcika - ill. bevonata (papír,nylon(szatyor) stb.-
(még festeni is lehet(ne) - na, igen ! Eléggé "macerás" dolog.... főleg a reptetése... és ne bonyolítsam!
:-) :-) :-)