2012. január 6., péntek

Napi hírnarancsból elég...!


...viszont a két színből, a citromsárgából és a vörösből kikevert szín sokszínű árnyalata lenyűgöz. Nem is beszélve a körülöttünk lévő ételek színkavalkádjáról és finom egészséges ízéről...
A mai napon ezzel a sok finomsággal adózom az ünnepek utáni sütis-káposztás terhelt gyomromnak.





Tudtátok?

A narancs szín jelentései:
aktivitás-lustaság

Erő, melegszívűség, nagylelkűség, izgalom, energia…
A narancssárgát kedvelő személy jókedvű, optimista, életvidám és gyengéd.

A narancssárga szín gyógyító hatása:
Képes növelni a fizikai képességet, mert a narancssárga szín hat a mellékvesére. A narancs erőt tud adni ahhoz, hogy szembenézzünk bizonyos nehézségekkel. A narancsot kedvelő ember szeret csoportban dolgozni. A narancs szín túladagolása viszont hideggé teheti az embert. A túl sok narancsot hordó személy kisebbségi komplexusban szenvedhet.

Tipp: Ha úgy érzed, hogy nagyon igazságtalanul bántak veled, akkor bújj narancssárga ruhákba! Segít túltenni magadat a dolgokon. A narancs képes változásokat eszközölni.

Narancssárga ételek:
Narancs, sárgarépa, sárgabarack…, sütőtök, tea, mandarin, birsalmasajt

Ezt meg csak úgy, hivatástudatból egy kis gyermekvers:

Nemes Nagy Ágnes: A kukások

Megjöttek a kukások,
narancssárga ruhások.
Narancsszín a kocsijuk,
attól döng a kocsiút.
Döng a kocsi, dörömböl,
nagy vödröket kihörpöl,
csörög, röfög az egész
állatkerti etetés.
Itt a sárga víziló,
eteti az ápoló.

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

A vers aranyos ! Olyan jót tudok némelyik bemásolt gyerek-verseden mosolyogni...
Én egyébként piros grapefruit imádó vagyok. Sokkal jobban szeretem a narancsnál. Egyébként legtöbbször az a bajom ezekkel a déligyümölcsökkel, hogy - mivel zölden, éretlenül szedik és nem mindig megfelelőek az utó-érlelés körülményei, sosem lesznek olyanok, mint amikor egyenesen a fáról szeded. Ezt épp a naranccsal Görögországban tapasztaltam meg. Se előtte, se azóta nem ettem olyan narancsot, mint ott.

kyba írta...

Na,ja akinek van összehasonlítási alapja, annak könnyű..., de én úgy vagyok vele mint a Tanú c. filmben.
Narancsra, mandarinra is rá fanyarodom,..."Egy kicsit sárga, egy kicsit savanyú, de az enyém..." ez van! Eszed nem eszed nem kapsz mást!
Jó ha hozzászokunk, legalább is a gondolathoz.
ui: Nagyon szeretem a grapefruit-ot is.