2010. május 11., kedd

Citera pengi: körbe, járjad...

Katica, Böske, szedd a lábad!
Lobog a rózsa, rezeda bokra,
tavaszi lázban rezeg a szoknya.
Garai Gábor: Táncdal



Vasárnap délután 15.00 Nemzetiségi Gálaműsor volt a Művelődési Központ szabadtéri színpadán
bolgár, görög, horvát, német, román, szerb, szlovák és magyar együttesek és zenekarok
vettek részt.
Ami különlegességnek számított a Rác népviseletben táncoló gyermekek fellépése. Dicséret illeti a szülőket a ritkán látott népviseletért, amit gyermekük méretére készítettek, ill. varrattak.
Voltak olyan együttesek (német nemzetiségi) akik az új varratott különleges öltözékükben léptek fel. Színük változott , ahogy a napfénye megvilágította, arany-szürkés csillogásban tündökölt.
Nemzetiségi ételbemutatóra messze földről híres sztrapacska főzők érkeztek és látták el a kóstolni vágyókat káposztás és túrós változatban. ( 300.-Ft/adag )
A kirakodó vásár sem maradhatott el.






































3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem kisebbítve a beszámoló értékeit ! - érdemes kicsit "kutakodni" utána a neten. Pl. az egyetlen olyan nemzetiségi fesztivál,melyen az ország minden etnikuma fellép. ( vagy 17 éve ?- ételek pedig 5 éve ?)- stb.
Esetleg itt egy cikk : Goggleba írva : Országos nemzetiségi fesztivál Ráckevén.
Kis hiányosság : nem láttam a citerát ! Továbbá a sztrapacskán kívül - esetleg - haluskát is főztek ? :-) :-)

aranyos fodorka írta...

Sztrapacska ! Összeszalad a nyál a számban. :-) Szoktál főzni ? Én már nagyon régen csináltam, pedig mennyire szeretem...
Szépek lehettek a nemzeti viseletbe öltözött táncosok.

kyba írta...

Szeretem én is a sztrapacskát a juhtúrós a kedvencem a savanyú káposztás is jöhet. Haluskát nem ettem még, de szívesen megkóstolnám.