2010. május 12., szerda

Egyszer lent, egyszer fent...

magasba vágyó álmaim egy kis része valósult meg, amikor a régi városháza Tűzjelző tornyára felkapaszkodtam. Május elsejétől nyitva áll minden érdeklődő előtt. Óránként lehet felmenni ( 500.-Ft, gyerekek diák és szép korban lévőknek 300.-Ft)
Igaz tavaly nyáron hasonló vágyam már teljesült: mindig mondogattam " én még nem ültem repülőn!..." Régóta ismert kedves barátaim és családjuk társaságaval ez is teljesült, mivel befizettek a Feri-hegyi reptér melletti repülők szabadtéri kiállítására. Ott aztán végig kipróbáltam az összes Tu 150-es stb... kiszolgált gépeket, csak az a szép bárányfelhők hiányoztak.


A középkor polgári építészetének értékes alkotása volt a 1440-es években épült, faragott kő boltozatú, gazdagon díszített ablakkeretű, barokk stílusban megújított Városháza.Ezt a századforduló idején lebontották és 1901-ben hatalmas kora szecesszíós stílusú épületet építettek fellelhető a népi ihletésű szecesszió az ablakok felett a tulipános motívum.
Az udvarbelső árkádívei reneszánsz hangulatot áraszt.No meg a vakolat hiányát:

















A messzi távolban Százhalombatta erőműnek a kéményei láthatók








A régi vészjelző harang amire egy védő agyalt kovácsoltak... sajnos még nem sikerült megtudakolnom a készítőjét.







3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs' - de majdnem azt írtam, hogy "basszus!" :-)
Le a "sipkákkal" / sapkákkal (?) előtted ! - ( persze, ne bízzad el magad!...) :-)[ ... minél magasabban "szárnyalunk" (?) - annál nagyobb lesz (szokott lenni ?) a "földet érés ? " > "puffanás !" Természetesen ne legyen igazam ! :-)
Arra nem biztatnálak, hogy egy "sétarepülésre" is vállalkozzál ! - bár... elég jó a "statisztika!" - :-) :-)- és legalább egyszer - csak-csak kipróbálandó ?...
Utókornak írnám : (2010) a napi 1 doboz cigarettám 600 HUF ... és egyéb "bevitt élvezeti szereket" ne soroljak ! :-)
Tipp: esetleg egy ejtőernyős ugrás" lehet, hogy olcsóbb ? :-) :-) - ha van "felétek" olyasmi ? (!)
Retro : ( bocs' - nem hinném, hogy a neten olvasható lenne ?) Trebbin Ágost : Az első menetrend szerinti légi járat (Pécsre) 1930.o4.30.) -és/vagy : Gondolatok a pécsi polgári repülésről. - vagy Búcsú a pécsi repülőtől.
"Lokálpatriotizmusért " (?) - elnézést ! :-) :-)

aranyos fodorka írta...

De jó, hogy vállalkoztál erre a túrára ! Én benne vagyok minden ilyesféle felmászós dologban - nagy vágyam, hogy egyszer hőlégballonnal repülhessek - a kisrepülős utazást már kipipálhatom, habár, szívesen megismételném, akár többször is.
Fentről annyira más a világ !
Nekem tetszik az a kép, ahol a két templom közt elvezető út látszik.
Kár azért az épületért, ami belülről úgy le van pusztulva, amúgy szép lenne.

Ábrahám Exit Béla írta...

Remek idő, remek fotók! Gratula!