2010. augusztus 9., hétfő

Sáska portré....




A fotózáshoz kevés volt a fény. Alkonyatkor telepedett a kerti székre. Nem volt ijedős, jól tűrte, ahogy próbálgatom körbejárni és a megfelelő testhelyzetet megörökíteni. Az utolsó képpel túlszaladtam a kinagyítással ezért lett torz. Még gyakorolni kell.








Vöröshasú tarlósáska
(Omocestus rufipes) nőstény


Egy vers Romhányi Józseftől a " rímhányótól "

TÜCSÖK SÁSKA Tücsökdal
- Ön művész?! - fitymálta a tücsköt a hangya.
- Hisz mint az ökörnyál, leng, lebeg a hangja.
Dalában nyoma sincs vérmes szenvedélynek,
sőt ha Ön szól, még az esti csend is mélyebb.
Mily csekély eszköztár, mily szűk formakészlet!
Csoda, hogy Ön mégis figyelemre késztet.
Szólt a tücsök halkan:
gondgyomláló dalban
épp ez a művészet.

4 megjegyzés:

kyba írta...

Írta a Kati!

kyba írta...

Írta a Kati!

Névtelen írta...

ez csak próba...

aranyos fodorka írta...

Majdnem azt írtam, ez nem is sáska ! de előbb -óvatosságból - rákerestem a wikiben. És tényleg igazad van (amint az alábbi idézet is bizonyítja) - viszont én megint tanultam valamit !!!

"Csápjaik rövidek és vastagok, melyek alapján a sáskákat könnyen megkülönböztethetjük a hosszú csápot viselő lombszöcskéktől"