2009. augusztus 12., szerda

De szeretnék...

Megkezdődik kisvárosunkban a Nemzetközi Summerfest folklór fesztivál augusztus 12-20-ig. Csütörtöki napon látogat hozzánk a Csík zenekar az elmúlt 20 éve meghatározó szereplője a Magyarország népzenei életének.
A kecskeméti zenekar neve ma már nemcsak a népzenét szeretők körében ismert. Amióta a rock-vagy a jazz-zenét is beengedték a népzenei repertoárban, olyanokkal is is megismertették a népzenét akik talán sosem kerültek volna közel ehhez a műfajhoz. Teszik ezt úgy, hogy nem sérülnek a tradicionális népzenei motívumok.

Ide teszem a Csík zenekar- dalszövegét a De szeretnék....címűt
ami az egyik kedvencem


Fényben ülés
És széltolás
A széléig
Merészkedés
Napfelkelés
Parton futás
Elbotolás
Fényben ülés
Napfelkelés
Parton futás
Elbotolás
Fényben ülés

De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni, hogy lesz lánykából nõ aztán meg néni
És amikor öreg leszek és iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé, de lerúg egy angyaltalp

Ez bolondozás
Szárnnyal futás
Ikarusszal
De nem buszozás

Fényben ülés és széltolás a széléig merészkedés
Napfelkelés, parton futás, elbotolás, hanyatt dõlés
Elaluvás felébredés kertben ülés növénynövés
Hátradõlés napnyugovás fényben ülés hunyorítás

De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni, hogy lesz lánkából nõ aztán meg néni
És amikor öreg leszek és iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé, de lerúg egy angyaltalp

De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni, hogy lesz fiúból legény aztán férfi
És amikor öreg leszek és iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé, de lerúg egy angyaltalp

De szeretnék én is hej jó sokáig élni
Nézni , hogy lesz lánykából (fiúból) nõ (legény) aztán meg néni (férfi)
És amikor öreg leszek s iszonyú tapasztalt
Elindulok fölfelé de lerúg egy angyaltalp

végül, ha felkeltettem az érdeklődésetek hallgassátok meg:

Ez nagyon szép, hallgassátok...
most múlik pontosan

3 megjegyzés:

@ x írta...

Vagyok is most bajban !
(Ezt-azt mutatott már erről a Nemzetközi Summerfest fesztiválról a Pécs tv. - OK ! )
Kattintgattam én össze-vissza a neten, de (valahogy) sehol nem találom, hogy : csütörtökön , Pécsett(?) HOL és (hány) MENNYI ÓRAKOR lenne ez ? -
(Most akkor hogy van ez ? ) :-)

Ismerjem el, ami most valamivel jobban "foglalkoztat" :
"Adakozásból venné meg a Zsolnay kincseket Páva Zsolt ? " (Google) - vagy www.bama.hu vagy www.baranyanet.hu

kyba írta...

A Summerfest fesztivál megrendezésének a jogát Tököl, Százhalombatta és Ráckeve kapta,immár 6-ik éve.
Bocs ,hogy nem írtam semmiféle közelebbi infót.
A Zsolnay kincs akármiből is ,de jó volna ha Pécsieké maradna, szép gondolat!

kyba írta...

Bocs tévedtem 2009 év lesz a 12-ik éve hogy megrendezik