2009. augusztus 30., vasárnap

Retró érzés, Adamis Anna dalszövegíró...évfordulója alkalmából

Adamis Anna (Gúta, 1943. augusztus 30.) dalszövegíró, költő

1961-től 1967-ig az Egyetemi Színpad tagja, közben a jogi karon doktorált. Tagja volt a Szerzői Jogi Szakértői Testületnek. 1965-től publikált. 1992-ben az Locomotív GT (LGT), 1995-ben az Omega dalszövegeiért Életmű-díjat kapott. A legismertebb dalszövegeket többek között az LGT, az Omega együttesnek írta, de a Neoton Família, Zalatnay Sarolta, Ruttkai Éva, Darvas Iván, Kovács Kati, Keresztes Ildikó, Bontovics Kati, Szörényi Örs is énekelte szövegeit. 1981-ben "As If" címmel dalt írt Johnny Mathis részére.

Laux József feleségeként az Omega együttesnek (Gyöngyhajú lány, Ha én szél lehetnék, 10000 lépés, Petróleumlámpa stb.), majd az LGT-nek (Ezüst nyár, Kotta nélkül, Álomarcú lány, Ő még csak most 14, Fiú, Ha a csend beszélni tudna stb.) írt szövegeket. Laux József disszidálása után hagyta ott az LGT-t, ezután írt Kovács Katinak, Szörényi Leventének is szövegeket. Ő jegyezte a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról (1973), és a Harminc éves vagyok (1975) nagy sikerű darabok szövegeit is. 1977-ben KISZ-díjat, majd az American Song fesztiválon szövegírói díjat kapott. Gyűjteményes lemeze 1988-ban jelent meg Adamis Anna címmel. A 2001-es Keresztes Ildikó Nekem más kell c. albumán lévő daloknak írta ő a szövegét.
Wikipedia


Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról a kedvencem: Valaki mondja meg...


2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nyolcadikos voltam, mikor megvettem a lemezt.

aranyos fodorka írta...

Nagyon szeretem én is ezeket a régi jó zenéket ! Presser az egyik legkedvesebb előadóm.