2009. augusztus 24., hétfő

Táncpanoráma Kanada, Kolumbia, Grúzia, Brazília...

Egy kissé elmaradtam a friss információ közléssel, próbálom bepótolni!

sk.fotó

Az együttes neve: Ensemble Folklorique Manigance
Kanada az észak-amerikai kontinens nagy részét lefedi, területe: 9 984 670 km2, lakossága: 32 960 400 fő, fővárosa: Ottawa, hivatalos nyelve: angol és a francia.
A legsűrűbben lakott régió a Nagy-tavak vidéke, és a Szent-Lőrinc folyó.

sk.fotó

Az együttes neve:Eundacion Artistica del Tundama
Dél-Amerika északnyugati részén lévő ország, területe 1 141 748 km2, lakosság: 42 954 279 fő, fővárosa: Bogotá.
Nevét a kontinens felfedezőjétől Kolombusz Kristóftól kapta. Az öslakos indinok, spanyol és más európaiak, afrikaiak,, amerikaiak együtt alakították ki Kolumbia mai, modern kultúráját. Számos ünnepséggel és fesztivállal ünnepelik a gyarmatosítás során átvett katolikus vallási szertartásokat.

sk.fotó

Az együttes neve: " Laprebi" Folk Dance Grup
Grúzia területe:69 700 km2, lakossága: 4 630 831, fővárosa: Tbiliszi
A Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger között fekvő köztársaság. A Kaukázus lábánál fekszik, ebből következik, hogy éghajlata hegyvidéki, de a mediterrán hatás is érvényesül.A grúz kultúra gazdag és ősi, gyökerei háromezer évre nyúlik vissza az időben.

sk.fotó

Az együttes neve: Associacao Pro-Crianca e Adolescente de Horizonte
Brazília területe: 8 547 404 km2, lakossága: 187 078 805 fő, fővárosa: Brasília
( Brazíliaváros )
A Brazil Szövetségi Köztársaság Dél- és Latin-Amerika legnépesebb és legnagyobb kiterjedésű országa. Itt található bolygónk legnagyobb folyóvízrendszerét.
A portugálok, akik először léptekBrazília földjére a 16 században, magukkal hozták az európai kultúrát. Ez keveredett a helyi őslakosság kézművességével, zenéjével, szokásaival. A brazil kultúra több mint az egyszerű keveréke a fehérek, feketék, és az indiánok kultúrájával.Ez a három kultúra befészkeli magát a brazil életérzésbe és a cselekedeteibe.Ma már nem lehet megkülönböztetni.A földrész leggazdagabb népművészetével rendelkeznek.
További képeket a diavetítőben helyeztem el.

3 megjegyzés:

@ x >> írta...

(A legkomolyabban kérném, hogy "meg ne sértődj!" - vagy "duzzogás" magadban !- de "kifelé nem mutatva!" - stb.) Valami olyasmire emlékszem : (idézet féle) - "... akinél az információ, annál a hatalom ! " (?) - most ne vitassuk. Bocs' - de valahogy magam sem tudom, hogy kb. ennyi jutott "eszembe" ma ! -

aranyos fodorka írta...

Változatlanul, unalomig csak azt tudom ismételni, nekem nagyon tetszenek a fotóid. Az összes kép olyan, hogy szinte hallani vélem melléje a zenét !

kyba írta...

Van olyan kép amit egy kicsit közelire kellett állítanom, mert én a 11. sorban ültem és nagyon belógtak az előttem ülők feje. A képszerkesztővel próbáltam , mit mondjak én is meglepődtem amikor viszontláttam a diavetítésen. Szép emlékem maradt az egy heti programról