2010. január 17., vasárnap

Egy szoknya. egy nadrág...

gondolhatnánk a régi szegénységünkre, mint amikor valóban az ínséges időket éltük. Amikor valóban egy szoknyánk volt és a fiúknak egy nadrágja, az pedig nem volt egy vígjáték.Az említett cím hallatán jutott eszébe egy kedves ismerősömnek majd mélyültünk el a múlt felidézésében. Később jutottunk el a fent említett filmhez ahol ugyan is a nemek szerepcseréjéről van szó!

Színházba voltam az este, Barabás Pál „Egy szoknya, egy nadrág” című zenés vígjátékot néztem meg január 15-én Szigetszentmiklóson, a Sziget Színház előadásában.


Fényes Szabolcs legismertebb slágereit – Van-e szerelmesebb vallomás?, Fogj egy sétapálcát!, Mindig az a perc a legszebb perc... – hallhattuk egy vígjátékban. Az ismert színész féltékeny lesz, amikor az általa kiszemelt kóristalánnyal egy tékozló gróf, pusztán szórakozásból, ki akar kezdeni. Sóvári Péter – képességeit latba vetve – a hozományvadász, nincstelen grófot özvegy milliomosnak beöltözve leckézteti meg. Közben azonban megjelenik az igazi argentin özvegy, Dulcinea Juarez is...

Sajnos, nem tudtam hozzájutni egy rendes műsorfüzethez, így ismeretlen előttem a rendező személye és a dalbetétek stílustalanságáért felelős egyén: pl.: Rejtély... c dal ami ismereteim szerint Kovács Erzsi sláger vagy a Budapest, Budapest te csodás c...dalok a Rigó Jancsi operettből( ami szintén Fényes Szabolcs szerzemény, ezt az inf. x@-nak köszönhetően pótlom ) időbeli aplikálása miatt bosszankodtam, továbbá nem ismerem a színészeket, kivéve Beleznay Endrét aki a darabban a rendezőt alakította. Spontán elhatározás tette lehetővé a programot, tudomásomra jutott, hogy van lehetőség színházlátogatásra hozzánk a legközelebbi településen, autóbuszos megoldással ( Apám mondása szerint "ezzel 48-ban Franciákat lőttek" olyan régi kiszuperált, gázolajos, "rohadthideg" traktor hangú, de nagyon olcsó) a Sziget Színházba. Örömmel adtam választ és jelentkeztem a jegy+szállítás_ 2200.-Ft.
A jegyünk az első sorba szólt amit a helyszínen kaptunk meg.
Láss, csodát a kis kamara színház nézőtere megtelve, a ruhatár ingyenes, a büfé kosaras ( ebből árulták a "rántotthúsos" ( mint a restibe) zsemlét) a zacskós cipszet. Tudjátok azt a jó ropogós fajtát, hogy az előadás közben is hallható legyen, hogy az ételt legalább 38-szor jól megrágd tanultaknak is megfeleljen.
No, de az ember azért a kis pénzért mit akar?
Végül is a képernyőhöz szoktatott szemem és lelkem azért mégis csak friss élő embereket látott színészkedni. Több- kevesebb sikerrel.No, néha még nevetni is tudtam, pedig rám a hangos kacagás jellemző...vagy talán már ez is az öregség jele?


Az örök Latabár feledhetetlen alakítása... nincs hozzá hasonló.


Az Egy szoknya, egy nadrág egy 1943-ban bemutatott magyar filmvígjáték Hamza D. Ákos rendezésében Latabár Kálmán főszereplésével.
Szereplők:

* Sóvári Péter - Latabár Kálmán
* Ubul - Mihályi Ernő
* Ibolya - Csikós Rózsi
* Kamilla öltöztetőnő - Turay Ida
* Zsiga öltözető - Mály Gerő
* Kálmán rendező - Csortos Gyula
* Dulcinea, dúsgazd. özv. - Dorita Boneva
* Piácsek, detektív - Wessely Pál
* Carmencita komorna - Somogyi Nusi

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

(...hogy milyen jó kis történeteid vannak,- kár, hogy nekem meg időm alig...) -Bocs', bizonyára melléütés ?- Beleznay Endre (?) - lehetett ?- onnan gondolom csak, mert (eredendően) egy pécsi fiú,- bár én nem ismertem. (Jó is,hogy írtad, mert azt hittem, hogy csak azokban a "hülye" tv.műsorokban szokott szerepelni - (néha rákattanok és látom) - igaz, amióta tudom, hogy erősen a scientológia (?) híve... (USA-ban is járt amiatt ?) - gondolom én ?- hát... nem épp' a kedvencem!- na, de magánügy. (Régi történetem: mindig elsütöm a poént, ha egy pécsi színészt látok... (mondom volt barátnőmnek) : Látod, Anyukám! te is lehetnél színész(nő)...mert egy iskolába jártak a fiúval. ( Stencer Béla)- stb. ( Van még egy pécsi fiú... eredendően ügyvédnek tanult... de színész lett, most pedig szinházigazgató....na, nem jut eszembe)- majd máskor.
:-) :-)

Névtelen írta...

Besenczy Árpád - (remélem jól írtam a neveket) - bizonyára Google, vagy Wikipedia.

Névtelen írta...

Nem teljesen értem a "kritikát"...mert pl. a Rejtély c. szám (is) Fényes Szabolcs slágere)- és igen sokan énekelték...( pl. Máté Péter is, nem csak Kovács Erzsi) - Lásd : wikipediában: Fényes Szabolcs
*********************************
(Kedvelt történetem : 1974-ben ( volt SZU) ma már Ukrajna... (3 fős magyar "delegáció"- Lvov/Lviv/Lemberg közelében egy faluban - (télen/sötétben/sártenger közepén) egy "kőszínház" - mindenki kabátban/sapkában/kesztyűben...(fűtés =0) - ott néztem meg egy előadást... [majd - később- majdnem beleléptem a WC-ben egy lyukba!- világítás=0 - hátul...az udvaron...] - Hiába, na ! A művészetekért áldozni kell! :-) :-)

aranyos fodorka írta...

Akárhogy is volt, akármilyen is volt, egy kis kizökkenést jelentett a hétköznapok egyhangúságából.Ez pedig általában jót tesz az embernek.
Élvezetes volt a beszámolód !

Névtelen írta...

Kimaradt : "Megakadt a szemem" Hamza D.Ákos nevén... ( bár régebben olvastam, hogy róla van a "Jászságban" múzeum elnevezve ?- lásd részletesebben Google.)
Ismétlés : ritka (vagy nincs) olyan szöveg, amit ne lenne érdemes elolvasni...