2010. január 31., vasárnap

Téli vizimadár lesen...

voltam ma délelőtt. Miután a nagy hólapátolást befejeztem, elindultam a havas úton nem szánkóval, mert az öltözékemhez az lett volna stílusos, ( anorák+hótaposó) de én a hűséges bicajomhoz ragaszkodva törtem először utat a havas úton, majd a tisztább sózott úton kerekezve. Rám fért egy kis kikapcsolódás, a tiszta levegő és az elém táruló látvány feledtette a hídon átkelve az arcomba süvítő hópihék kellemetlenségét. Azt tudtam ,hogy itt Ráckevén a híd alatt gyülekeznek a madarak és állandó úszkálásukkal nem engedik befagyni az élelmet adó vízterületet. Most még elég nagy vízfelületük van, tehát még nem jelent gondot az eleségszerzés. A parti sétányon ahol hetente kétszer piac van nagyon kedvelt számukra, mert mindig van aki eteti Őket.Amin elcsodálkoztam, hogy sok hattyút meggyűrűzve láttam. Egy pár fotót készítettem, Aranyosfodorka már jelezte az előbbi téli képeknél a madarak hiányát.Sajnos a fény hiányzik a képekről.












Rainer Maria Rilke versei
A hattyu

Félni egyre, élni vontatottan,
életünk, akár a hattyu útja,
mellyet még le sem írt a habokban.

És meghalni, titkosan elülni
mily elembe jártunk itt, ki tudja,
mint mikor hattyut látsz elmerülni: -

A vizen, mely nyájasan fogadja,
fodrozódik, elmulik alatta,
s boldogan gyűrűzik föl a hab,
míg a hattyu csöndesen kiválik,
mind nyugodtabb, tisztább és királyibb
méltósággal cél felé halad.

Megjegyzem: nincs furcsább dolog a világon mint hattyút látni a jégen botorkálva,nyoma sincs a versben említett " tisztább és királyibb méltóságnak..." oda a kecsessége.



12 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Szenzációs ! Elkőször is köszönöm, hogy részben miattam mentél el a madarakhoz, másodszor nagyon élvezetesek a képek, legjobban az tetszik, amikor az a furcsa bara-toll-mintás hattyú "rákiabál" a kis kacsára. :-)
Épp tegnap láttam egy filmet, amiben arról volt szó, hogy bizonyos helyeken /Németországban/ miképp próbálnak a nagy hóban és hidegben segíteni a vadon élő állatoknak a túlélésben. A legkülönösebb az volt, amikor nagy nehezen befogták azokat a hattyúkat, melyek valósággal befagytak egy folyóba. A csőrükön vastag jégpáncél volt, ha nem segítenek rajtuk, elpusztulnak. De azért az se semmi, hogy a félős vadállatok a lakott települések közelébe jönnek az oda számukra kitett eleségért. Még a kis cinke is van olyan okos, hogy bár nem hús/dög/ evő, egy kis kalóriadús fagyasztott húsért rászáll csipegetni a nyúltetemre, amit valójában a nagyobb vadaknak tettek ki.

Névtelen írta...

Mit mondjak ? Én sem nagyon tudok betelni vele ! (később jutott eszembe a nagyítás) - Utolsó előtti képen milyen madár az a fekete ?- csőrén valami fehér "dudor" ?
Cinkékről = hát... nekem lassan egy hete ?- "eltűntek!" - fogalmam nincs, hol lehetnek ! - pedig még délután is teszek ki nekik magot,-nem csak reggel.
P.s. : ami azt illeti, sok sétálót nem látok a képen... (embert)- igaz, teázót...( borozót se!)

kyba írta...

@x-nek a fekete madár szácsa, úgy is lehet mondani, hogy vizicsirke.
Annyira egyformák, hogy nem lehet tudni melyik a tojó.
A cinkék az idén elkerültek, de a rigók sorbaállnak és ahogy írtad az előzőekben védik az eleségüket és csak akkor ehet a másik, ha az első elszáll. ezért most már több helyre tettem ki almát 1 kg.130.- Ft, én is szívesen fogyasztom, jó ízű kisméretű starking.
Aranyos... én is hallottam a hírt, hogy befagyva találtak hattyút. Talán nálunk ez nem következik be, habár ma nagyon csípős reggelre ébredtem, viszont most süt a nap.

kyba írta...

Bocs elírás: SZÁRCSA

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

(nem sikerült az előbb)
Pár fotó állatokról
(remélve, hogy működik)
(lehet, hogy ki kell várni míg betöltődik?)

Névtelen írta...

Na, újra...
Naturalworld

Ábrahám Exit Béla írta...

Remek fotók! Jó lett a fejléc is! :-)

Névtelen írta...

(Max. igaza van c Exitnek!- a fejléc bennem is "gondolatokat ébresztett!- főleg,ha az idézetet is elolvasom hozzá.) :-) :-)
Nem kritika !- de ma számítottam volna egy "medvés történetre" - (népszokások és egyebek)- na, sebaj!
Kissé csökkent a "jeles napok" (évfordulók) említése is. Nem mintha nagyon hiányozna,- ill. pl. febr.02-re egy "érdekesség" ? - id. Shirilla György - ( elég érdekesnek éreztem az apa és a nagypapa életét ? - vagy valami ilyesmi.)

Névtelen írta...

Február 02- jóslat

kyba írta...

x@-bepótolom a hagyományőrzés nagy szívügyem és köszönöm az ajánlott oldalakat.A gyönyörű profi fotókat az állatokról.

kyba írta...

Exit: köszönöm !