2010. február 17., szerda

Híd-vámház Ráckevén...

a neobarokk kiváló építésze Sebestyén Artúr tervezte.
Ezen a képeslapon még a II. világháború előtti híd látható, amely középcsuklós szerkezetű híd volt.A vámházon jól látható az út felőli bejárat.
Széchenyi István, mint királyi biztos irányította az Al-Duna szabályozását, a dunai gőzhajózás beindítása és a hidak használatához bevezette hídpénz fizetését.




Az eredeti bejárata a híd felőli oldalon volt, de a kaput és a köríves ablakot közlekedésbiztonsági okok miatt megcserélték 1980-as években. Akkor kiegészítették egy kis terasszal ahol nyáron akváriumot Dunai halakat és halászati eszközöket mutattak be. Az alagsorban lángos sütő működött.



2009-es nyári és őszi felvétel















2007-ben az Önkormányzat felújította és jelenleg II. világháborús ereklyék gyűjteményét kívánják bemutatni.













inf.Dr Czerny Károly Ráckeve évgyűrűi című könyvéből

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

... tudom, nem szép dolog tőlem...de : vajon hová lett a Hősök szobra ? (...) - igaz, én már annyi szobor "eltűnést" és/vagy "előkerülést" megéltem már... eggyel több, vagy kevesebb ?- ne engem "idegesítsen!" :-)

aranyos fodorka írta...

Szeretem a "régen-ilyen-volt-ma-így-néz-ki" témákat ! Magam is azon vagyok, hogy régi képeket keresgélek, s összehasonlítom a mai helyzettel/állapottal. Nekem örömet ad.Sok pedig visszaidézi a gyerekkoromat, fiatalságomat.
Örülök, hogy Téged is érdekelnek az ilyesféle dolgok, így legalább láthatunk képeket a környezetedből régen és ma.

kyba írta...

@x-nek a Hősök szobra még mindig ott van a helyén, de szerintem csak valamilyen épület tetejéről lehetne azt a fotót elkészíteni, amiben a szobor is látható.