2010. február 28., vasárnap

" Csivitál" csíráztatásra...

már évek óta birtokomban van, megélt vagy 3 költözködést. A kamrai rendrakás közben akadtam rá, ki is próbáltam. Múlt vasárnap szórtam el egy-egy kiskanál zsázsa.-lucerna,-kapor magot. Már fogyasztható! A zsázsa nagyon finom vajas pirítós kenyérrel, enyhén torma ízű. A lucerna zöld salátákkal vagy magában. A hasznos élettani hatását a szervezetünkre itt



Lencse, borsó, babfélék csírája
Vitaminok: A, C, B-komplex, E
Ásványi anyagok: vas, kalcium, foszfor
Ahogy mondani szokták "jó a szívnek" - kitisztítják a vérből az LDL ( káros koleszterin)t. Magas a rost-, fehérje-, aminosav-tartalma, fog és immunerősítő, szabályozza az inzulinszintet. Komplex cukrot tartalmaz, amit a vastagbél baktérium megtámadnak, és e folyamat következtében gázok keletkeznek - a rendszeres fogyasztók már ismerik. Igen magas a vastartalma, mely segíti a vérképzést. A bennük levő ligázok és proteázinhibitorok erősen rákblokkoló anyagok: a ligázok felveszik a küzdelmet a mell- és vastagbél rákkal, a proteázok megelőzik az egészséges sejtek rákossá alakulását.



Lucerna csíra - alf-alfa
Vitaminok: A, C, B, B12, D, E, K
Ásványi anyagok: vas, foszfor, kalcium, mangán, kálium
Olyan ásványi sókat tartalmaz, mely lúgosítja a vért - candida fertőzésben szenvedők figyelem. Rostja lelöki a koleszterin-lerakódásokat az erek faláról, szaponintartalma feloldja azt. Magas klorofill-tartalma miatt a szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek különösen ajánlott. A mangán csökkenti a vércukorszintet. B12 - vitamin a vérszegénységen segít, K-vitamin pedig megelőzi a vérrög (thrombus) kialakulását, csökkenti a vérzéseket .A benne levő rengeteg növényi hormon az ösztrogén hatásával egyenértékűen segíthet a mellrák kialakulásának megelőzésében, elviselhetővé teszi a változókor (klimax) kellemetlen tüneteit. Szoptatós anyáknál serkenti a tejelválasztást. Vastagbélgyulladásban szenvedők gyógytápláléka, roboráló hatású. Magas a proteintartalma, 8 emésztő enzim is található benne. Specialitása: az L borostyánkősav, amely a kötőszövetek rugalmasságáért felelős - fogyókúrások és prosztata-megbetegedésre hajlamos férfiak figyelmébe ajánljuk.



Zsázsa csíra
Vitaminok: C, E , A- ß- karotin - (antioxidánsok)
Ásványi anyagok: klorofill, szelén
Rendszeres zsázsa csíra fogyasztással megelőzhető a szívinfarktus. 80%-ban tartalmaz telitelten zsírsavakat, amelyeknek jelentőségük van a szív- és érrendszeri betegségeknél. Magas E vitamin (1200mg/kg) tartalma értágító, alvadás gátló hatású. A klorofill tisztítja, megújítja a vért. Vizelethajtó, egyben vérnyomáscsökkentő is. Az antioxidánsok (A, C, E,-vitamin, ß- karotin és a szelén( erősítik az immunrendszert, késleltetik az öregedést, olyan anyagok, amelyek más anyagok oxidációját megakadályozzák a szervezetben. Csökkenti a gyulladást, segít a mellrák és a vastagbélrák megelőzésében. Nem utolsósorban afrodiziákum, növeli a férfierőt.

5 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ugye milyen finomak ? Én most épp kifogytam a magjaimból, de szinte állandóan van nekem is. A lucerna tényleg külünös. A kaprot még sosem próbáltam - itt az ieje egy kísérletnek.Jópofa a csíráztató poharad is. Itt nálunk ilyent nem láttam, a bio boltban egy drága (=1500 körüli) cserépedényt ajánlgattak - hát azt nem vettem. Viszont így a kis műanyag tálban lévő magokat reggel-este mosogatni kell.
Ez olyan étel, amit mindenbe bele lehet keverni - én pl. főzelékekre is szoktam néha tenni - és garantáltan egészséges.

Ábrahám Exit Béla írta...

Lehet, hogy nekem is rá kellene szoknom a csíráztatásra, hiszen van okom rá. A felmenőim között nagyon gyakori volt a rákos megbetegedés, ami általában örökölhető. Avval, hogy vegetáriánus vagyok, még nem igazán lesz védett a szervezetem, hiszen a nitrátos vizek a növényevőket sem kímélik. Köszönöm az érdekes cikket és hamarosan nekiállok én is csíráztatni!

Névtelen írta...

(Sajnos, vagy szerencsére... ezt sem volt lehetőségem "idejében" kommentálni! ) Vélekedésem : ...
szerintem túl későn kezdik el 8azok) - akik egyáltalán elkezdik! ( - értsd : "ismeretségi körömben" - akkor meg már eléggé feleslegesnek érzem... ( bár ez ne szegje senki kedvét!) - Lehet, hogy nem is a témához tartozna,- (ezt-azt) összeolvastam a "placebo-hatásról" is... (csak magamról beszélhetek... pl. ha beveszek (ha már muszáj) pl. egy Aspirint - vagy (Kalmopirynt) - még le sem ér a hasamba... és érzem a hatását ? (...)na, ok ! kb. 3-5 perc múlva... :-)
(Ld. még : napjaink kutatásait... (állítólag) a gyomrunk a "második agyunk?" - vagy valami ilyesmi !

aranyos fodorka írta...

Elfelejtettem az első kommentbe beírni, de nagyon jól sikerült a primulás új címlapfotód !! Gratulálok hozzá.

Névtelen írta...

Véletlenül a kezembe került a Nők Lapja 2010.január 20-i száma
Abban van a cikk :
Nátha ellen csíráztasson!
A 4 részes müa.tál 900-1200 Ft között.
A tájak vájatait úgy képezik ki,hogy a felesleges víz kicsorogjon,csak annyi maradjon,amennyi a magok nedvesen tartásához szükséges.
Próbáltam a cikket szkennelni.
@Aranyosf.-nak elküldtem.
Kezdeti lépésként ajánlott magok (könnyen csírázik)
búza/zsázsa/lucerna/mustármag/lóhere/retek
bocs' de nincs kedvem/időm beírni a továbbiakat. :-)