2010. február 24., szerda

Bocs,...Nem mondhatom el senkinek,....

elmondom hát mindenkinek

Próbáltam súgni, szájon és fülöm,
mindnyájotoknak, egyenként, külön.

Folyt...
itt

Talán megbocsájtjátok, hogy Karinthy Frigyes: Előszó című verséből kölcsön véve eme híres sorokat idézem a bocsánat kérés, mint gesztus témához.

Történt ugyan is..., még a tavalyi évben, szemészetre két hét várakozás után 12 órára időpontot kaptam.Rendben meg is érkeztem egy kis idővel előbb. Egy hölgy várakozott előttem, no gondoltam jól működik a rendelés az időpontfoglalás. Mire az előttem lévővőt megvizsgálták, lépett ki az ajtón akkora hirtelen a semmiből beviharzott kisvárosunk egyik elöljárója, szó nélkül elkapta az ajtó kilincsét és már bent is volt. No gondoltam magamba semmi gond, megértem hiszen fontos elöljáró, képviselő, milyen rendes az ebéd idejében veszi igénybe az orvosi ellátást, én meg úgyis igazoltan vagyok távol a munkából,( mivel a munka alkalmassági vizsgálat évi ellenőrzés miatt kérték a vizsgálatot amit a 2 fős cég negyedévi 1.560.-Ft kifizetéssel már kiegyenlített.)
Hosszúnak tűnő 3/4 óra után, nyílt az ajtó, én következtem. A doktornő udvariasan elnézést kért a megvárakoztatásért, ezzel részemről el volt intézve, megértettem, Ő is megragadta a pillanatot, hogy problémáját megossza az amúgy igen elfoglalt vezetővel. Hamar végeztem, a földszinten a ruhatárnál ácsorogva, sorban állva valaki hátulról a kezét a vállamra helyezte és halkan a fülembe súgta. - "Nem előztem ám meg! Be voltam jelentve! Ezt azért mondom el magának, nehogy rossz híremet keltse..."
Szóhoz jutni nem tudtam a döbbenettől...
1. Semmiféle kapcsolatom nem volt ezzel az emberrel az öt év alatt amióta itt lakom.Tehát Ő nem ismer és Én sem Őt!!!
2. Elég lett volna, egy bocsánatkérés, ha tudomásul veszi a koromat és hogy nő vagyok. ( csendben megjegyzem, lehetnek már olyan tapasztalatai ami a mi korosztályunk szégyene és rendben rászolgálnak az ujjal mutogatásra és stigmákra, mint pl.: a piacon hangosan szitkozódó, politizáló 70 évesek vagy a tolakodó állandóan nyomuló, elégedetlenkedők, vagy a temető padján ülők akik egész nap azt figyelik ki visz virágot, mennyi lehetett az ára és hogy hányszor látogatja meg elhunytjait, vagy a templomba járók közül ki hogyan öltözködik ott van- e minden vasárnap?????)KIJELENTEM ÉN NEM TARTOZOM KÖZÉJÜK!!

Megbocsájtok, mert helyette a doktornő elnézést kért... nem volt bejelentve, tehát hazudott.
Megbocsájtok, mert a hátam mögül és nem szemtől szembe mondta el a kérését...tehát nem őszinte.
Megbocsájtok, mert feltételezte rólam, hogy egy pletykás öregasszony vagyok...tehát vannak előítéletei.
Megbocsájtok, mert váratlanul a vállamra tette a kezét és belépett az intim szférámba anélkül, hogy készültem volna rá.
Nem kell megbocsájtanom magamnak, hogy ezt az embert szavazatommal Én jutatam a jelenlegi pozícióhoz,
mert nem tettem!

Bosszankodásom még nem merült ki, mert még az újabb nyugdíjas ( nyuggerek )gúnynévről még nem is szóltam..., legközelebb, most inkább gyönyörködjünk a ciklámen és az azaleában.
sk.fotó

sk.fotó

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Bingo !!! Ez egy fantasztikusan jó post! Csak gratulálni tudok hozzá ! Az indulat néha kihozza a emberből a legjobb formáját !!!!
:-)
Nagyon örülök, hogy legalább nekünk elmondtad ezt a sztorit !

"nyugger" - marhajó !!! Még nem hallottam!!!
Azért tényleg a legfantasztikusabb nyelv a magyar !!! A semmiből is tud valamit csinálni.

aranyos fodorka írta...

A virágaid pedig gyönyörűek !
Akármilyen szr is az élet, az a jó, hogy a virágok mindig is csodaszépek voltak és lesznek...

Névtelen írta...

(Túl egoista lennék,ha 2magammal" kezdeném?- amióta "kitalálták", hogy van az az "időpontkérés" (telefonon szoktam) - azóta még egyszer sem fordult elő, hogy az adott időpontban bejutottam volna, ill.,hogy ne ment volna be előttem más! ( bocs',de legtöbbször nők) - Régi történetem : amikor már (mindenkit magam elé engedtem) - bentről "kiabálják" a nevem!- erre fel "bevonszolta" magát egy néni... hagytam!- majd amikor kijött,kb. azt mondtam, hogy nem is tudtam, hogy magát is úgy hívják mint engem.) na, OK!
A
Ha jól számolom, épp' aznap voltam én is a házorvosnál (nő) - jött egy férfi... bekopogott és bement - stb. valahogy - ennyi év után ?- már nem tud érdekelni ! Nekem alacsony a vérnyomásom (normál esetben) - ilyenkor meg mindig pont megfelelő értékre emelkedik fel! - ilyent is szokásom mondani - Doktornő! - most mérje meg!- mert most nagyon jó lesz !
******************************
Folyt.később.

Névtelen írta...

(megjegyzem, "csak" 3 havi receptért mentem + egy beutalóért - ( szakorvoshoz kell - bár vitatják!- ott is csak gyógyszer írtaás) - majd kértem időpontot (szakorvoshoz) : hát... március 22. 08.óra - ( kb. 4 hét múlva lesz ?) - [mondom a "recepciósnak" - mert "kikérte", hogy nem kartonozó !- recepció...] - ha megélem azt a napot, akkor ott leszek! - erre ő : adjam meg telefonszámomat, mert felhívnak, ha épp' elmaradna a rendelés... na, ne bonyolítsam!
*********************************
Ja ! - a témához : (bár ajánlottam másnál is...)
Pár sorával egyetértek