2010. április 9., péntek

egymásra találtak..., elkülönülve...

Tegnap a napsütés kicsalogatott a vízpartra, ahogy sétálgattam a part közelben egy igen gyorsan, izgatottan úszó szárcsára lettem figyelmes. Szorgalmasan keresgélt a télen levágott gyékény darabok között, míg alkalmas darabra talált csőrébe kapta és irány a közeli stég alá. Lencsevégre kaptam, közelebb merészkedtem. Látszólag annyira elfoglalta a szárcsapárt a fészek építés, hogy rólam tudomást sem vettek.
Érdekes volt felfedezni, ennyire közel kerülni az egyébként a költés ideje alatt igen rejtőzködő vízimadarakat. Hiába a fajfenntartás ösztöne még a kíváncsiskodó tekintetet a természet adta pőreséget is leküzdötte.



Ni-ni egy darab biztonság...


Ez itt a sziget...


Kettejük szigete...


A pókháló függöny mögött...


Az utódok, még a burokban...

szárcsa

4 megjegyzés:

Ábrahám Exit Béla írta...

Még sosem láttam szárcsatojást. Jók a fotók!

Névtelen írta...

Többszörösen (!) mindjárt "magamhoz nyúlok!" - Bár... szoktam magamat "nylonparasztnak" minősíteni! Én a mai napig nem ismertem a gyékény (!) nevű növényt!- Max. meggyőződésem volt, hogy a nád vagy a sás leveléből készült termék a gyékény... (lábtörlő/falvédő és ilyesmik) - (Bár olvasom,hogy a gyékény állóvízben nő ?- ki tudja...én nem.)
Fészekrakásról : ősszel vettem észre 2 madárfészket a kertünkben. (évekkel ezelőtt)- majd látva,milyen anyagokból készült (!)- ill. egyik tavasszal "lefigyeltem" az anyaggyűjtést,direkt hagytam a közelben száraz (elefánt vagy pampapafű(?) szálakat)- de nem kellett nekik! Viszont összeszedték pl. a műanyag kötözőzsineget/szig.szalag darabot.. és egyéb "újkori" termékeket ! (lehet,hogy az ilyesmi is az "evolúció" lenne ?...)-
Ami azt illeti én a gólyákat nézegetem a neten ( Nagyhalász ?) - de ma épp' nem működik a webkamera ?- ill. szerintem is el lehet hosszasan tölteni időt azzal,hogy nézi az ember a fészeképítési munkálatokat!
(Valami ilyesmi lehet a szomszédunkban is ?- vagy csak egyszerű fafűrészelés... motoros fűrészel...) - :-) :-)

Névtelen írta...

Bocs',hogy nem a témához tartozik :
de itt (is) említődnek "jeles napok" / évfordulók és ilyesmik.
Tegnap volt (?) a "Romák Világnapja"- a cikket csak ma találtam,benne a honlapot.
Berettyóújfalui roma gyerekek alkotásai A cikk címe : Szárnyatlan angyalok (esetleg Googleba írva)
Kis pontosítás : többségükben roma gyerekek
Tipp: ápr.13.(kedd)15.05.óra m2 (tv)Haraszty istvánról film a tv.-ben (kiállításáról) - gondolom ism.

aranyos fodorka írta...

Nagyon jók lettek a képek és szerencsésnek mondatod magad, hogy nem rebbentek fel közeledtedre. Ilyen képeket többnyire olyan extra távcsöves géppel szoktak csak fotózni a nagy fotósok... Gratulálok !