2010. április 22., csütörtök

A FÖLD NAPJA



1970. április 22-én Denis Hayes amerikai egyetemi hallgató mozgalmat indított el a Föld védelmében. Azóta a diákból az alternatív energiaforrások világhírű szakértője lett. Már mozgalmának megindításakor több mint 25 millió amerikai állt mögé, ma pedig szinte az egész Földre kiterjed az általa kezdeményezett mozgalom. Ezernél több szervezet vesz részt benne. A FÖLD NAPJA célja, hogy tiltakozó akciókkal hívják fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Magyarországon 1990 óta rendezik meg.


Faludi György: A távolabbi jövő
Nem kell kétségbe esni. A messze jövő szép lesz.
A szélvert pusztaságon ledőlnek a falak,
és sírok, műemlékek, acélhidak meg gépek
mind elporladnak néhány százezer év alatt.
Pár millió esztendő múlva, új csillagképek
alatt szelíd fejével kibujik a moszat,
ismeretlen virágok nyílnak, mert a természet
variál, mikor játszik, nemvárt fenevadak
születnek s egy merőben különböző embernem.
Vagy a miénk jön ismét? és imádja a szépet,
gondolkozik, fúr, farag, szeret, sír, örül, élvez,
ír, épít, fest, kutatja: mi a mindenség titka,
s nagyon fél a haláltól, de mégis elpusztítja
önmagát és a Földet? Merem remélni, hogy nem.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

["Egoista " lennék ?- reggel átküldtem pár fotót @Aranyosf.-nak - cím : A remény hal meg utoljára] - (ha esetleg - berakná blogjába - a téma kapcsán... én engedélyeztem! ) :-) "Demagóg" szöveg lenne ?- én (valahogy) ezeket az "egy napos ünnepléseket ?" - különösebben nem szeretem! - annak eredményességéről se nyissunk vitát ! (ma...) :-) - ... de attól még... (ismétlés : ne legyen igazam!)
Bár beírtam más blogokba is :
Pár dolog még várható ?(...)
Ill. a régi filmhiradók itt nézhetők meg !
csak ügyesen keresgélni benne !/megéri!(?)

aranyos fodorka írta...

A vers tökéletes. Pontosan azt írja le (félig), amit nem is olyan régen abban a bizonyos több részes filmben is láthattunk: el fogunk tűnni a Földről. Őszintén szólva nem nagy kár értünk, csak a Föld maradjon meg !

Névtelen írta...

Szerencsére (?) azért van ez is 8 a napokban)
XVII.BNK

Névtelen írta...

Bocs'
XVII.BNK
("Vén vagyok akár a Föld...")