2009. március 17., kedd

A balerina


Róna Viktór és Orosz Adél




Gyermek éveim egy időszakát az Operaház környékén töltöttem. Nagymamámmal,néha-néha eljutottunk egy-egy előadásra. Így láthattam fenn a "kakasüllőről" Hattyúk tava ,a Csipkerózsika és a Diótörő c. baletteket.
Szép gyermekkori álom végig kísérte felnőtt életem...
Orosz Adél aki sokszor megajándékozott minket tehetségével.
Boldog Születésnapot!
Részlet a Kultúra.hu-ról
Orosz Adél, a Magyar Állami Operaház vezető szólistája és korábbi balettigazgatója, Kossuth-díjas, kiváló művész, az Operaház örökös tagja március 17-én ünnepelte 70. születésnapját.

Keveházi Gábor köszönti Orosz Adélt
Keveházi Gábor, jelenlegi balettigazgató köszönetet mondott, hogy számos előadásban lehetett Orosz Adél partnere. "Ha van abszolút prímabalerina, akkor az Orosz Adél. Csak köszönetet tudunk mondani neki, és büszkeséggel emlékezni arra, amit a magyar balettművészetért tett."

Vass Lajos főigazgató szerint "az olyan csodálatos művészeket és egyéniségeket, mint Orosz Adél, éjjel-nappal sugározni kellene a televíziókban. Sőt, Orosz Adélt tanítani kellene."

Orosz Adél meghatottan köszönte meg a szép szavakat. Elmondta, hogy osztálytársai, kollégái nélkül nem lett volna az, aki. Megemlékezett tanárairól: Nádasi Ferencről, Harangozó Gyuláról, Hamala Irénről. "Köszönöm, hogy olyan koreográfusokkal dolgozhattam mint Harangozó Gyula vagy Seregi László. Tőle kaptam a két kedvenc szerepemet is, Flaviát a Spartacusban és a Királykisasszonyt a Fából faragott királyfiban. De mégis, a legfontosabbnak a családomat tartom, büszke vagyok a gyerekeimre és az unokáimra. És köszönöm a férjemnek, aki mindig mellettem állt, és segített, hogy fel tudjam nevelni a gyerekeimet. Most pedig itt van ez a hetven év... Remélem, hogy még hetvenet megérek... drukkoljatok!"

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Azannya, hogy elrohant az idő!