2009. március 6., péntek

Michelangelo Buonarroti

Festõ, szobrász, építész, költõ, minden idõk egyik legnagyszerûbb mûvésze. Az antik kultúra rajongója, a humanista gondolkodás elkötelezettje.

Pietá
Szent Pál székesegyház, Vatikán
Készült: 1498-1499
Ez Michelangelo egyetlen aláírt szobra. A Madonna keblén húzódó szalagra ezt véste: „MICHELANGELUS BONARROTUS FLORENTIN(US) FACIEBAT",(ford: a firenzei Michelangelo Buonarroti készítette ).
A rendkívül fiatal Madonna nem néz Krisztusra, hanem lehajtott fejjel és bal kezének csendes gesztusával belenyugvással fogadja az isteni akaratot.


Ádám teremtése

1508-1512. Freskó
Sixtus-kápolna, Vatikán
Annak a pillanatnak a drámaisága, amelyben az Úr lelket lehel Ádámba, az energikus mozdulat és a nyugalom ellentéte révén formálódik meg.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Ebből az Ádám teremtését jól megnézhettem, lévén, hogy fenn volt. Meglepődtem, milyen kicsi, nagyobbra számítottam. A Piétával szemközt álltam, de az irdatlan tömegtől még tíz méterre sem közelíthettem meg.