2009. március 22., vasárnap

Kenyér sütés!

Egy sokoldalú blog társamtól -Minek örültél ma?- SZB38-tól kaptam a finom vajaskifli receptjét. Már kipróbáltam sajtosan, szezámmagosan és rozsliszttel vegyesen.Izlett és még négy nap múlva is finom volt,majd két napig piritósként fogyasztottam.
Most, megfogadva tanácsát kipróbáltam lilahagymával és fele-fele arányban rozsliszttel.


Most már férjhez mehetsz!- mondanák a régi öregek -Tudsz már kenyeret sütni! ( azért ez enyhén túlzás, bizonyára az őseim találnának benne hibát ( édesapám pék mester, édesanyám cukrász pék volt )Családunk nagyra becsült PAPÁJA aki minőségi ellenőrként pontozta Budapest neves kenyérgyárait, ő még jó, hogy messze lakik tőlem így az Ő kritikájától nem megy el az önbizalmam.


A végére egy kis versikét is kanyarítok!
Szász Károly: Miből lesz a kalácska?
Miből lesz a kalácska?
- Búzácskából.
S a búzácska?
- Kikél a barázdából.
Eke vasa eltemeti,
Lanyha eső költöget.
Nap sugára feltámasztja,
Lábát kasza elvagdossa,
Ló a szérűn megrugdossa,
Két kemény kő összezúzza,
A gazdaasszony megdagasztja,
Forró kemencébe dugja,
S ha kiveszi, látod:
Megsült a kalácsod.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Hú, de ínycsiklandozónak tűnik!

Névtelen írta...

Ügyes vagy ! Szinte biztos vagyok benne, hogy a kenyérsütést máskor is meg fogod tenni, hiszen összehasonlíthatatlanul jobb, mint akármelyik bolti.