2009. július 21., kedd

Agyag az ősi erő...

A héten minden nap különböző népi kismesterséggel ismertetem meg ( pl.: nemezelés, agyagozás, gyöngyfűzés, textilfestés, babakészítés )a néptánc tábor (6-13 évesig) életkorú gyermekeit. Hétfőn nemezeltünk, erről a tárgykészítésről már beszámoltam előzőekben. Ma, azaz kedden agyagozunk.
Íme, egy pár korábban készült alkotás ami nagyon kedves nekem...


6 éves óvodás gyermek munkája egy tucat árú mellett!














A holló és a róka... (La Fonte) c. mese ihlette az 5 éves gyermek munkáját
















A három kismalac...c. mese illusztrálására készítette óvónő kolléganőm
















Információt és ismerkedést az agyag mint anyag, innen erről az oldalról kaphatunk. Halász Alexandra Az agyagozás misztériuma c. írásából.
http://www.harmonet.hu/cikk.php?rovat=253&alrovat=254&cikkid=128

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Volt egy időszakom, amikor én is játszottam az agyaggal. Talán kitartásom se, de legfőképp anyagom /=agyagom/ nem volt hozzá, így aztán abbamaradt. Kicsit sajnálom - persze még akár pótolhatnám is...:-)

@ x >>> írta...

Határozottan jól néz ki! ( főleg,olvasva a készítőjének korát )- a kérdés már csak az, ezek ki vannak égetve ?- Kicsit körülnéztem a neten... pl. a szürke agyag -960C°-on kiégetve lesz tégla vörös... ( na, de annyira nem fontos)
viszont a későbbiekben (akár) festhető - stb. (Viszont írta valaki - neten- gáztűzhely sütőben melegítve (!) -neki elporladt/megrepedt- stb.)
@Aranyosf. : a neten rendelhető agyag ! - meg esetleg "hobbiboltban" ?- érdeklődni. ( Nem is túl drága... ? ) -