2009. július 30., csütörtök

Ehető sulyom....

életemben nem hallottam róla! Vigyázat védett növény!



A sulyom évelő vízi növény, termése a gesztenyéhez hasonló. A Tisza szabályozása előtt annyi volt a sulyom, hogy még ladikkal is alig lehetett közlekedni. Ma is keresik és gyűjtik, Tiszafüred környékén másodvirágzását éli, vendéglői étlapon is szerepel. Nyáron még egy kicsit zöld a sulyom, de késő ősszel már érett lesz, és ekkor élvezhető.




Képek a terebes.hu oldalról

Felhasználáskor kettévágják, finom belét kiszedik, általában mártást és sült tésztát készítenek belőle. Sulyommártás: a sulymot tisztítás után mintegy fél óráig főzzük, majd a főzőlevéből kiemeljük, kettévágjuk, belsejét kikaparjuk, diódarálón ledaráljuk és félretesszük. Tejmártást készítünk: a vajat felforrósítjuk, a hozzátett liszttel habzásig kevergetjük, hozzáöntjük a forró tejet, simára keverjük és felforraljuk. A tűzről levéve még tejföllel, mustárral ízesítjük, hozzákeverjük a ledarált sulymot és összeforraljuk. Tálalás előtt ismét felforraljuk, a tűzről levéve még tejszínnel finomítjuk. Különlegesen finom, pikáns mártás.
További inf.
http:// Sulyom

5 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ez nekem is újdonság ! A képeidet sajnos nem lehet kinagyítani. Ha beírod a Google-ba, hogy
Trapa natans - ez a latin neve-, és rákeresel a képekre, nagyon sok szép, közeli fotó van róla.

@ x >> írta...

jaj,jaj... ennyire rossz lenne a helyzet ? Vagy lesz ez még rosszabb is ?- én meg épp' délelőtt olvastam a (görög) dinnyéről - (talán az ÚDN-ben?)- hogy vannak "népek", ahol a héját is megeszik... :-) :-)

aranyos fodorka írta...

A görögdinnye héja megfelelően konzerválva /kandírozva/ nagyon finom, én már ettem !

aranyos fodorka írta...

???Nyaraltok ??? Remélem !!!
Hiányolom a postokat ! Tessék szíves lenni az aggódókat tájékoztatni ! :-)

Unknown írta...

Én Móra Ferenctől hallottam róla.