2009. július 14., kedd

Megtaláltam a kislány szobor alkotóját ...

ARTNER Ottó
szobrász
(Kotor, 1932. március 15.–Dunaharaszti, 2005. november 28.)
1955-63: Magyar Iparművészeti Főiskola; díszítőszobrász szak, mesterei: Borsos Miklós, Illés Gyula. Alkotásai szobrok, domborművek, portrék, kisplasztikák, térszerkezetek, érmek. 1981-92 között Szigethalmon általános iskolában rajzot tanított.
Mesterei: Borsos Miklós, Illés Gyula.
Egyéni kiállítások
1972 • Ráckeve
1975 • Szigetcsép
1977 • Metró Klub, Budapest.
Köztéri művei
Zománcozott fémdombormű (1965, Székesfehérvár, Stop bisztró
1968, Balatonalmádi, Auróra Szálló)
Réz dombormű (vörösréz, 1972, Budapest, Számítástechnikai Központ)
Zománc dombormű (1973, Janus Pannonius Múzeum)
Réz dombormű (vörösréz, 1980, Nyergesújfalu, Viszkózagyár)

Leány (rézlemez körplasztika, 1980, Ráckeve)

Megtudtam, a kisváros feladata a park gondozása.

Sajnos szomorú, de az alábbi körplasztika, eltűnt ami egy játszótéren lett felállítva. A másolata még megtalálható Levél községben. Innen származik a fotó

Csikó (vörösréz lemez körplasztika, 1981 Ráckeve)

6 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Nincs időm most utánanézni, de kérdezem: felteszed Te ezeket a szobrokat a szoborlap.hu-ra ?
Ha eddig nem tetted, akkor épp itt az ideje, hogy szaporítsd az ott lévő szobrok számát... P.T. és mások is, biztos örülnének neki !

@ x >>> írta...

Nem is tudom, hogy miért nem ezzel a "bloggal" kezdtem a mai napomat ?
Értsd = végre (valami) "pozitívum"... nem az örökös "nyavalygás", hogy semmi nem jó.... meg ilyesmik. Na, OK ! - Hát.... csak ne lenne ennyire meleg ( azaz hőség?) - bizonyára több időt töltöttem volna ennek a témának a "körüljárásával!" -
OK ! - csak így tovább! :-) :-) :-) - de aztán mx. 3 óránál nem többet ülni a PC (számítógép) előtt ! - vagy ha igen, akkor gyakran pislogni!- néha felállni és "testmozdulatok".... pl. kiürült (sörös) üvegek cseréje...és ilyemik.
A szokásos jókat ! (...)

Unknown írta...

aranyosfodorkának igaza van, fel a szoborlapra, ráadásúl ilyen jó sztorival !!

kyba írta...

Köszönöm a bíztatást, megpróbálom feltenni a szoborlap.hu-ra.

Ábrahám Exit Béla írta...

Én már meg is találtam a szoborlapon és örülök is neki (remélem sokadmagammal)! :-)
Lehet, hogy a szobor anyaga réz? Én bronznak néztem...

aranyos fodorka írta...

Nagyszerű ! Lakóhelyed többi szobra is jöhet ! Sőt ! Mindenfelé járva lefotózott szobrok is ! :-)