2010. március 7., vasárnap

Hétvégi rágicsa... a darálós keksz...

sk fotó

A recept a Mindmegette c. oldalról:
Hozzávalók:

* 25 dkg sütőmargarin
* 25 dkg kristálycukor
* 4 egész tojás
* 2 csomag vaníliás cukor
* 1 csomag sütőpor
* 70 dkg liszt
* 1 citrom reszelt héja
Én az alábbiakat változtattam:
a Ráma helyett 30 dkg zsírt, 60 dkg lisztet,20 dkg porcukrot és 20 dkg kókuszreszeléket. A tojások sárgáját használtam fel és elhagytam a sütőport.

Elkészítés az eredeti leírás szerint:

A margarint habosra keverjük a cukorral, és egyenként hozzáadjuk a feltört tojásokat. A vaníliás cukrot, a sütőport és a reszelt citromhéjat elkeverjük a liszttel. Összegyúrjuk az anyagokat. Jó kemény tésztát kapunk. Lehetőleg este állítsuk össze a tésztát, és másnap húsdarálóra szerelt kekszformán tetszés szerinti mintára alakítjuk. Előmelegített sütőben szép világosra sütjük.

Unokám sokat segített a daráló tekerésében, amit előtte alaposan kifertőtlenítettem.
Amikor a darálóból hosszú tészta csíkok jöttek elő, akkor dalra fakadtunk
"tekeredik a rétes kígyó akar lenni, tekeredik a kígyó rétes akar lenni" a sütögetéssel hamar eltelt a délelőtt.
hamar eltelt a délelőtt

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs' (hogy) "Rohan az idő"...( Koncz Zs.) - mert én még kb. ott tartottam, miközben... (állítólag) a "hétvégi rágicsa" is elkészült...
(nem nagyon tudok hozzászólni, mert nem sós...és köménymag sincs benne - stb.) De... csak-csak megakadt a szemem azon a "kifertőtlenítésen!"... (Talán csak azért, mert pl. van (egy) szomszédom... (hölgy- egyetlen gyermekkel...) - aki minden alkalommal "kirohan" a (kis) kertbe és a "füvet" - ahová a macska odatojt !- azonnal be DOMESTOS-ozza !... Na,-... nem vagyunk egyformák ! :-)
**********************************
(Remélem a tojásokat feltörés előtt.... :-) :-) :-) ) Bocs'
*************************

kyba írta...

A kifertőtlenítést kifőzés alatt értettem, ( ilyenkor a megtapadt rejtettek is kipusztulnak), mert végül is csak-csak nyers húst daráltam vele.
a Domestoszt én is használom,de csak a Wc. tisztán tartására. Viszont a macska ürülék Pl. homokozóban okozhat szemgyulladást, vakságot tehát a játszótéri homokozót is kellene lángszóróval időnként át forrósítani. Nyáron pedig sokszor megforgatni, hogy süsse a nap.Tehát az öntisztítás megtörténjen.

Ábrahám Exit Béla írta...

Jól néz ki a süti, de én biztos, hogy margarinnal készítettem volna :-)