2010. március 26., péntek

Virágos...verses...Ágh Istvántól



Kökörcsin
Korai még, korai még?
óránként változik az ég,
kicsal a derű, rá ború,
beborít ezüstpihe bú,
ott s amikor ideje van,
dacosra ékülsz, sziklafal,
pusztaság pompás lányaként,
ha csak egyszer, hát csodaszép,
hát csak-azért-is! soha még,
tilos, titkos virágodért.



Ibolya
Kinek rejtőzöl ibolya?
gyökeredig csöpp izgalom,
kiért reszketnek ereid
becsukott kék szemhéjadon?
szendered álom-mosolya
árama barna avaron
csiklandja kérő kezemet,
belebizsereg fél karom
s szemem, hogy addig nézzelek,
míg lassan fölébresztelek.






Jácint
Kulcsvirág, jácint, kulcsvirág!
nevedhez illő, záramat
fordítsd, ha kék vagy, szememet
nyisd ki, hadd lássalak,
ha rózsaszín, a szívemet,
szívesebben fogadjalak,
fehérrel fehér lelkemet,
ringatóm ringathassalak,
kulcsvirág, jácint, kulcsvirág,
nevedhez illő, el ne hagyj!







Aranyeső
Azt mondom rád, arany vagy,
ha arany, sose hervadsz,
eső, de sose hullasz,
terülő Tejút-fürtöd
számtalan fürdő csillag,
éjjel is világítasz,
ahol akarom, ott vagy,
ott vagy, ahol szeretlek,
ha én neveztelek meg,
mert én neveztelek meg.



Tulipán
Fekete hímporos, dús mohópíros sziromkehely,
ragadozó virágod, zöld, vékony-hosszú szárad
hogyan bírhatja el?
méltóságos magasra emel a nap hatalma,
fényen függeszkedel,
hódolok, mint szegény-szép kiskertek árvácskája,
leszek méhecske-muzsikád,
fuvallatomra táncolsz állva,
föld vagyok, erőm rajongása benned változik át
tulipán, tulipánra.

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

A képek is, a versek is kedvesek. Nekem ilyenkor tavasszal mindig eszembe jut egy régen látott kép,
Nem az alábbi, de valami hasonló. Gyönyörű, és nagyon szívesen fotóznék én is ott !
Krókuszok az alpokban

Névtelen írta...

...épp' "megtérve" a reggeli bolti körutamról - ( igaz,közben kicsit kommenteltem is...) magam is észrevettem, hogy utcánk végén szépen virágzik az "aranyeső"- ( 3 háznyira tőlünk) - miközben a "miénk" meg (még) nem... és látva, kinek mi-minden nő(l) ki a kertjében ?- hát... OK! - ( különösebben nem foglalkoztat) - az pedig, hogy mi van más országban,földrészen...vagy tudom is én hol nem... hát... végképp nem tud foglalkoztatni!-
(ma - (péntek) pl. próbáltak "meggyőzni"...ugyan má', miért nem az udvaron teregetek ! ( épp' mosok...) - és ilyesmik! Én nem akarnék senkit sem , semmire sem rábeszélni!- értsd = hogy az illető (életkorom miatt ?) - kénytelen legyen úgy tenni ?- mintha neki is azt "illene", vagy "kellene ?".
Nem félreérteni!
Ezek itt nem a mai "blogod" témája miatt íródtak !
*********************************

Névtelen írta...

Bal old. a szaporítás!