2009. szeptember 13., vasárnap

Csorba Győző

sk.fotó

Őszi kérdés
Megtágul ismét a tömött
világ. Ágbogaik között

egyre nagyobb darabokban

őrzik a fák az eget.
A végtelenből jő a szél,
szárnyán madár és holt levél,

messze röpülnek a széllel –

lankad a nyári verő.
Az ablakodnál ülsz, s figyelsz,
vagy tán csak ülsz, nem is figyelsz –

szürke ború a szivedben,

hallgatod énekeit.
Volt egyszer pártod és hadad,
most itt tűnődöl egymagad –

ó, nem elég, ha szeretnek,

hogy te szeress, az a fő
Sötét-hajú, mi lesz veled,
ha majd az ősz benned temet,

benned alél el az élet,

száll a levél, a madár?

csorbagyozo.hu

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elismerem, Csorba győzőről jó sok mindent összeolvastam, verseit nem.
(Néha tán' ilyesmik miatt is jó bele-belenézni blogokba.) Ezt sem tudtam : 1916.09.21. > 1995.09.13. - bár sejtettem, hogy valamilyen évforduló elképzelhető.
Aki ismeri, (annak jó) én ezt sem ismertem
Pár érdekesség Csorba Győzőről
[ az sk.foto egy templom (?) - esetleg hol van ? ]