2009. szeptember 19., szombat

Kaiserschmarren...császármorzsa...

sk.fotó
Kaiserschmarren
.. avagy smarni ;)
Avagy császármorzsa?
Ez jó kérdés, hiszen valaki darával, van aki liszttel ismeri.
Lehet, hogy nem is ugyanaz, csak a nevük? Szerintem még a nevük sem ugyanaz, mert a grízzel készült az GRÍZSMARNI!
Legalább is én így tanultam az anyukámtól...Ez volt az olcsóbb változata, mivel nem kellett bele tojás és tej...
Nem fejtegetem tovább, amit úgysem tudok eldönteni, jöjjön inkább a recept.
Az enyém a lisztes formája, így a grízt távol tudtam magamtól...
1) A 160 gramm lisztet, negyed liter tejet, 2 tojássárgáját és csipet sót, vaníliás cukrot és reszelt citrom héját ( alapos megmosás után ) összekeverjük.
2) 2 tojásfehérjét és a két evőkanál cukrot habosra verjük és hozzáadjuk a lisztes masszához.
3) Majd teszünk hozzá mazsolát, ha szeretnénk.
4) Egy teflon serpenyőben felolvasztunk 30 gramm vajat, beleöntjük a smarni masszáját és néhány kevergetés mellett, a folyékonyból, némileg szilárdabb massza majd addig kevergetjük amíg morzsálódni kezd.
Porcukorral és barack lekvárral vagy ha valaki fanyarabb ízekre vágyik meggy vagy áfonya dzsemmel is fogyaszthatja.
Az enyém így sikerült, finom lett!

Császármorzsa, azaz smarni receptek

4 megjegyzés:

Unknown írta...

És BODZALEKVÁRRAL is nagyon finom! :)

kyba írta...

Hawah-szívesen kipróbálnám ,de mifelénk nem találkoztam bodzalekvárral. Lekvárt főzni meg még az időm rövidsége miatt nem próbálnék.

Névtelen írta...

Volt szerencsém látni 1-2 hete (?) RTL -en a "Vacsoracsatában" ( = Kern András csinálta) - elmondása szerint
ő is úgy tanulta, hogy grízt(?) darát (?) is tesz bele. Majd részletesen kitárgyalva a szó eredte (császármorzsa) stb.- kb. ahogy leírtad,- mellesleg
smarni , snarn (német) császármorzsa [ de jelenthet : semmiség, jelentéktelen ügy ]
A társaságból pl. Hajdú Steve (színész...) nem ismerte ,- a többiek igen. (Bajor,Farkasházi és Hermádi J.) - porcukorral és kajszilekvárral.
Magamról : (nagymamám gyakran csinálta ?) - soha meg nem ettem ! - sem akkor - sem azóta ! (mellesleg így vagyok pl. a grízes tésztával is.... + még pár étellel.) De attól még : nektek jó étvágyat!

aranyos fodorka írta...

Érdekes módon én a csak lisztes formájáról nem is hallotam. Mi mindig grízzel/liszttel felesben csináltuk. Én nagyon szeretem, legfeljebb azzal a különbséggel, hogy nálam a hecsedli/=csipkebogyó/-lekvár a menő.