2009. szeptember 8., kedd

Egyszerűen-nagyszerű...vagy mégsem...

már mint az elveszett blogbejegyzés pótlása! Sajnos nem vettem észre az időm rövidsége miatt, hogy nem menthettem el a kép mellé a kommentet és így került a kép megjelenésre, no de most pótlom a szöveget mellé.
Egyszerűen- nagyszerű, hogy postán hosszú-hosszú utat megtéve, megérkezett Aranyos-tól a kefirgomba. Ami azért volt izgalmas, mert kis tejadalékkal kistartályban, hogy ne szomjazzon és éhezzen, kibélelt törés mentes levélben gondosan összecsomagolva engedte útjára. Szívből jövő jóságát ezúton is köszönöm és rögtön nagyon jó helyet találtam neki, azóta is jól érzi magát, meg én is az üdítő ital fogyasztása után. Sőt már sütésre is felhasználtam, íme az alábbi recept:

VANÍLIÁS SZILVÁS PITE
Kell hozzá:
2 kg szilva, 20 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 csipet só,, 4 db tojás, 30 dkg liszt, 1 zacskó vaníliás ( főzni való ) puding, 1 dl kefir, 3 teáskanál sütőpor, porcukor a szóráshoz.
Így készül:
A puha margarint a cukorral, sóval kikeverjük,( géppel ) majd beledolgozzuk a tojásokat, majd beleadagoljuk az vanília pudingporral, sütőporral elkevert lisztet és az 1 dl kefirt.
A tésztát kilisztezett vagy papírozott 32x38-as tepsibe simítjuk. Rárakosgatjuk héjával felfelé (előzőleg fahéjas cukorban megforgatott kimagozott) szilvát. Előmelegített sütőben kb. 175 fokon 45-50 percig sütjük. forrón meghintjük porcukorral.Aki nem szereti az édeset az kihagyhatja a fahéjjas forgatást és a süti tetejének porcukorral hintését!
Fincsi!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Képre kattintva nagyítható! Nem semmi ! Én úgy jártam ezzel, mint pl. Hajdú István (Steve) a "Vacsoracsatában" = nem ismerte a smarnit! (smarn)- amit Kern András kotyvasztott össze ! - na, de attól a te süteményed is még lehet jó,- ha én ebből (kép) sok mindent nem tudok megállapítani ! :-) Miattam NE írjad meg a receptet !- viszont az a két edény/köcsög/ ?- az is beletartozik a csendéletbe ?- :-)
A fehér az kefír ?- :-) :-)
Nem kell engem minősíteni! - (RTL tv.nézése...) de csak-csak kíváncsi voltam (?) - milyenek lehetnek "otthon" (magánemberként)- megjegyzem (nekem) tanulságos volt !

kyba írta...

Jajj! Utólagosan pótoltam a szöveget a kép mellé. Igazad van, kefir van a köcsögbe, lehetett volna feladvány is( mi van a köcsögbe? címmel és akkor x@ nyertél volna egy virtuális Bravó-t!:-):-):-)
Hajdú Steve receptje alapján én is kipróbálom a nagy csirkemell ( eddig mindig ketté vágtam )elkészítését. pl. koktél paradicsom, bazsalikom, mozarella sajttal a sütőben.