2009. szeptember 24., csütörtök

Eljött a betakarítás, begyűjtés ideje...


útra keltem, de a megszokott csipkebokorról egy maroknyi bogyót tudtam leszedni. A határban lévő kukorica tábláról már betakarították a termést, viszont a száron hagyott levelek aranysárgára száradtak. Hoztam haza belőlük, jó lesz csuhé babát vagy fonott tárgyakat készíteni belőle a játszóházban. A szerzett kincseimből és a piacon vásárolt terményekből ( szőlő, dísztök, sütőtök, pirospaprika )és a mini kertemből szedett színes napraforgó virágból készítettem az ősz hangulatát felidéző kosarat.
Legszebb a természetes környezetben gyönyörködni, de hiába az a bizonyos "birtoklási vágy"-ról nehéz lemondani, csak a mértékkel kell vigyázni.Tehát jó érzés a közelembe tudni az ősz adta terményeket.

sk fotó



Tarbay Ede MADÁRIJESZTŐ

Rossz karó a fickó teste
görcsös ág a karja.
Veres kendő csupasz bogát
testét betakarja

Nyűtt harisnya stoppolt, foltos
feje, kerek arca.
A kobakján zsíros ócska
csálé bojtos sapka.

Mégis mindig vidám kedvű
ha sétálni tudna,
elballagna néhanapján
a szomszédos útra.

Szóbaállna, beszélgetne
kocsissal, vándorral
elvárná, hogy néhanapján
megkínálják borral.

Így is jó, lám nincsen veréb
aki erre járna.
A szélben pördül, táncol
riadt csóka, kánya.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jártadban - keltedben esetleg ilyesmikre is gondolj !
Gyűjtögetéskor erre is gondolni!

Névtelen írta...

(2) Próbálkoztam, sikerül-e beírnom ?- vagy 2 napja meghibásodott a gépünk (PC) de ne bonyolítsam...
(magam sem értem, hogy' csináltam meg ?...) - szóval - értsd :
olyasmiket is összegyűjteni, amivel téliesíteni lehet (-ha szükséges-) a növényeket.

kyba írta...

Névtelen, köszönöm a jó tanácsokat, bizony pont ma mentem el a gazdaboltba és vettem a kint lévő fikuszaimnak,2db ami hamarosan visszakerül a szobába Mospilan rovarölő permetezőszert. A rózsáimnak Dithane és Thivit gombaölőszert ( meglepődtem amikor hallottam ,hogy a két fajtát kell alkalmazni. Eddig elég volt az egyik.. Majd hamarosan a leándereket is pincébe helyezés előtt lepermetezem.