2009. szeptember 30., szerda

Gyönyörű mese az igazságról a tiszta erkölcsről...

A varázsfuvola című opera ősbemutatója 1791-ben.
Még nem volt szerencsém élő opera előadásként megtekinteni, de a híres Éjkirálynő áriáját, Sarastro magyar nyelvű tolmácsolását Gregor Józsefnek köszönhetően szívemhez szólóan ismerhettem meg, na ne felejtsem a bohókás Papagénát és Papagénot sem.
Infót a Wikipédiából innen:

tartalom



Az Éj Királynője megjelenik (festmény egy 1815-ös német előadásról)


Mozart - Varázsfuvola - Sarastro - Gregor

3 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Csodás emlékem van erről a darabról, a szegedi szabdtérin láttam,és igencsak látványos volt. /Életem első szegedi szabadtéri előadása volt!/
A KISZ szervezte az utat, Nagymamámat is elvihettem /!/ egy hajón aludtunk a Tiszán... szóval még ilyen sok sok idő múltával is élénken él emlékezetemben !

Névtelen írta...

(A Zene Világnapja miatt épp' említem más blogjában : a 70'-es évek közepe óta (?) "száguld" a világűrben a Varázsfuvolából (is) egy részlet! - ( reménykedjünk, hogy a "földönkívülieknek" is tetszeni fog...)
Komolyzenét kedvelők türelem... (állítólag) 2010 karácsonyra (?) kész lesz a pécsi Hangversenyterem... (úgy legyen) - bár nekem "gyanús", hogy épp' 999 ülőhelyet terveztek ?- (l.d. számmisztika és stb.)
Na, ne legyen igazam.
http://www.bama.hu/galeria/18509
(meg a sok cíkk róla...)

Névtelen írta...

hangversenyterem - látványterv