2009. október 29., csütörtök

Egy ember aki tudja, hogyan kell "harangot önteni"...!

Nem véletlen idéztem, Ancsel Éva: Hogyan kell harangot önteni? c. sokunk által ismert és kedvelt írását. Ahogy a kisvárosról készült fotókat nézegettem, kíváncsivá tett az a tény, hogy a három épület tető felújítója egy és ugyanaz. Ki is lehet ez az ember?
Ő,Ócsai Sándor a tornyok mestere. Talán, beszéljenek helyette munkái és ars poétikája.


A tornyok mestere



















2004: Ráckevei református templom tornyának felújítása


















Vámház – Árpád híd lábánál 1930-as évek közepéről származó neobarokk épületet Sebestyén Artúr építette.

Ráckevei hídvámház tetőzetének rekonstrukciója
















Ráckevei római katolikus templom tornyának teljes rekonstrukciója

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

(Bocs', most csak annyit,- ( siethettél és mellé ütöttél- bizonyára - velem is előfordul- többször,mint szeretném... ) ANCSEL Éva - mert így "tele a net" azzal, hogy Angel Éva.)

kyba írta...

@x-nek köszönöm a figyelmeztetést, javítottam a hibát.Hallottátok a hírt, hogy Pécsett büntetik az utcán dohányzókat. Nem tudják az emberek a törv. és senki nem tájékoztatja őket. Buszmegálló, isk.és óvoda , közintézmények 50 m-es körzetében. Ígérték a jövő évben a tiltó táblák kihelyezését. Nem mondom szép és esztétikus lesz, az utcakép... Hajrá!

Névtelen írta...

Most, kezdjem (megint) azzal, hogy bocs' !? :-) :-) [Sajnos,igen erősen dohányzom! stb.] - szóval : (mellesleg) "A törvény (rendelet) nem ismerete nem mentesít a büntetés alól!" - így aztán nekem azzal van a bajom, hogy még mindig tart a "türelmi idő ?" - [ még mindig NEM büntetik a tiltott helyen dohányzókat! ] - Az is igaz, ígérte az önkormányzat majd mindenfelé lesznek figyelmeztető táblák! - (az is igaz, hosszú hónapok óta nem is néztem ennek a témának utána!)- bizony (nekem is) nagyon nehéz !- pl. (belvárosban) buszról leszállva, szinte sehol nem (lenne) szabad rágyújtani! Egymást érik a "közintézmények"- iskolák, templomok,megállók! (Majd vigyázni!- valahogy kimaradt az újságcikkből, hogy a taxis megállókban is tilos ! (droszt ?) - és ne is soroljam! [Kíváncsi is leszek, pl. 2010-ben a sok idelátogató külföldivel mi lesz ?- ha még a magyarok többsége sem tudja!] - mellesleg én pl. (buszmegállókban ) mindig beszólok annak, akit dohányozni látok. ( igaz, általában nőknek... meg fiatalabbaknak...mielőtt jól "orcán" csapnának! - neked sem ajánlom ! :-)
********************************

Névtelen írta...

Bár nem akarnék ennél a témánál "leragadni" -
Nem csak a dohányzási tilalomról
Ritkán járok a városban,- ill. olyasmit hallottam, hogy "öntapadós matrica" lenne (és nem tábla) (?) - bár én egyiket sem láttam még.
Amúgy az a baj, hogy a elég nehéz (?) fejben tartani (vagy szokni kell ?)- pl. kórház,orvosi rendelő, sportintézmény ?- ill. pontosan azt, hogy mi is a "közterület."
Továbbá :én már "telepakoltam" a netet pl. a köztisztaságra vonatkozó rendelettel is ! (vajon ki olvasta ?) - mert van a járda söprése...hólapátolás - (sózni sem szabad!- ill. elő van írva a só-homok aránya - jaj,jaj- és a parlagfű! - stb.) - illene garázsadót is fizetni! (+ingatlanadót!!!)- én már vagy 2 éve fizetem- na, ne soroljam!
Összegezve : vajon kit/kiket büntettek meg ilyesmikért mostanában ??? - hát, nem sokról hallottam!
(A pécsi önkormányzat összes rendelete a neten ! )

Névtelen írta...

Jobb téma Ancsel Éva (+ a toronyfedő) - Anno írtam (?) - hallgattam Ancsel É. előadást (igaz,elég régen- és majd nehogy úgy "járjak", (te is...) hogy napjainkban ne emlegessük!- mint Faludyt ! ) - könyvtárban (kezembe akadt) egy könyve: Százkilencvennégy bekezdés az emberről (?) - pontosítani!- (azt hiszem ott van a neten is ! ) -érdemes elolvasni!
Más : nem tudom, honnan "veszem", hogy a református templomok jobban karbantartottak ?- (ill. úgy tudom, a külföldiektől több pénzt kapnak ?) - bizonyára tévedés.
Meglepett : Ócsai Sándor "referencia munkáinak" száma
Templomok/tornyok felújítása (remélem, működik ?- sok fotó is van benne)
*********************************
Legnagyobb (pécsi) munkálat a Székesegyház (Dóm) felújítása.
Vajon Ócsai mester hagy-e a toronyban "feljegyzést" az utókornak ?- (mikor /mit csinált ott)- a Dóm tornyában (?) találtak ilyen régi iratot! (Pécs)- kár hogy 8ezt is) - elfelejtettem már. A pécsi zsinagóga órája (!) szintén "érdekesség!" - (aki nem tudná, a neten biztosan megtalálhatja) - milyen időket mutat- stb.
********************************