2009. október 11., vasárnap

Gombás fotók...,vers...

...a mozdulatlan szépségek, jól tűrték az én kíváncsiságom. Szerettem volna kipróbálni, a gépemmel milyen közeliket tudok készíteni. Örömöm leltem benne, igaz a térdeplés v. térdepelés ( melyik a helyes?)nehezen ment, de az érdekes megközelítés a gombákról és róluk készült fotók eredménye úgy érzem megérte.
A fényviszonyok különböző irányból:

- fentről, napnak félig háttal, válltól balra.
-félig oldalt,napfény balról oldalról.
-oldalról,( teljesen a földre téve a gépet ) fényviszonyokkal szemben a gombák színe megváltozott pedig ua. mint az első.
-félig fentről, a nap fénye jobbról.
- oldalról, a fényviszonyok jobbról.

Ezt a kis versikét találtam mondandóm és hangulatomhoz illőnek.
Bujdosó Ágnes: H a g o m b a l e n n é k

Én jól meglennék:
fenyő alatt kis gomba.
Spórát hullatnék
szorgosan a pagonyba
szerte-szét. Titkon
úgy figyelgetném őket,
hogy ne érezzék,
lemezkéim közt nőttek.
Apró kalapjuk,
amint a fényre tárul,
tönkjük megduzzad,
fehére lassan sárgul,
megérnek. Ők is
magot vetnek a földbe.

Én jól meglennék.
Hozzám miért kötődne
a felelősség
terhét, únt jármát vonva
bárki az erdőn?
Míg hagyják, él a gomba.
S ha egyszer ízét,
illatát megkívánják,
hát rátalálnak
s letörik, mint faágát.
Az elmúlása
oly' csendes, rendes, hasznos,
nem kíséri bú,
nem bántó, nem magasztos.
Pár gramm boldogság.

E g y hiba van a képben:
é n vagyok az, ki
őt a tőről letépem.

6 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ügyes ! Nagyon jó ötlet egy valamit /jelen esetben a gombát/ különböző oldaláról bemutatni. De ez nekem már a napraforgóknál is tetszett. Most már csak azt kellene kitalálni valahogy, hogy a gombák szemmagasságban nőjenek.
:-)

Ábrahám Exit Béla írta...

Az utolsó kép tetszik legjobban. Nagyon szeretem ezt a békaperspektívát!

Névtelen írta...

Gondolat : vajon ilyen nagy szárazságban - ami,eddig volt,- hogy lett ennyi gomba ?
Más : (kis kutakodás után)
TÉRDEL : (térdre ereszkedik/letérdel)pl. fűre !- de 2.)büntetésül/megaláz - letérdepeltet, de imánál is, stb.
TÉRDEPEL : büntetésül (gyereket pl. kukoricára)
Én úgy írtam volna ... a letérdelés nehezen ment ?-
szerintem mindegyik kifejezésed helyes. ( vagy a második kevésbé)
Viszont demokrácia van...

kyba írta...

Juhhhé, köszönöm bíztató szavaitokat.
Ezek szerint érdemes volt letérdepelni a fűre!

Névtelen írta...

Aki hallja adja át ! Narancssárga jelzés kihirdetve ! (viharos szél!- stb.) Igaz, kb. reggel óta esik az eső és már csak +10C° van!- Lehet,hogy mozgalmas éjszakánk lesz ?

Névtelen írta...

Akit érdekelne ( bár nem lesz valami jó idő)
2009 Pécsvárad - leányvásár
( A "Főutca" végénél az Önkormányzat előtti "parkban" több szobor... stb.
Állítólag a strandjuk is üzemel ?-