2009. november 13., péntek

Amikor a véletlen...


































más-más dimenzióban, de egy eléje táruló téma, kép, látvány megörökítésre motivál. Mindenki a saját eszközével a jelen esetben a festőművész az olaj és vászon vagy nálam a fényképezőgép segítségével. A találkozás és felismerés örömet okozott, jó érzés volt viszontlátni egy maradandóbb megfogalmazásban.
A festmény készítője:
Molnár János festőművész
szül:1949,
az alkotás címe : Ráckeve
lenvászon, olaj
51x41 cm
és a Városi Képtárban található
Sajnos az alkotóról semmi információt nem találtam



Érdemes megfigyelni a megörökítendő kereszt nézőpontját, míg a festőt a szemben lévő, túlsó part tornyainak fontossága érdekelte. Megörökítve nagyobb távlatot, többféle értelmet adott a képének. Én az első benyomásra, a pillanatot örökítettem meg. A térben jól beállított fa és kereszt kapcsolatára figyelve, hogy a háttérben lévő víz is tisztán látható legyen.

7 megjegyzés:

Ábrahám Exit Béla írta...

Próbáld Te is a festmény alapján abból a szögből fényképet készíteni.
Lehetne egy olyan lapot készíteni, mint amit korábban próbáltam a "Szekszárd - akkor és most" c. weboldalnál:
szekszard

Névtelen írta...

Jó ötletnek tartom EXIT javaslatát ! na, igen, kibicnek semmi sem drága... ( bár van az a "művészi szabadság" vagy mi ?- ... miért kellene "élethűen" festeni ?- )
Viszont (olvasom - pár hete ?- Robert Capa (Friedmann Endre...) híres fotóját [ ill. annak készítési helyét -] keresik,- próbálják beállítani a "képet" ( hátteret már megtalálták) - valahogy "gond van" annak a képnek a "valódiságával!' (?) - na, nem kell mindent elhinni ! :-) :-)

Névtelen írta...

Kibicnek semmi sem drága = magamra értettem! - hogy igen, igen... várom a megfelelő szögből készített újabb fotókat ! :-) :-) :-)

kyba írta...

Exitnek végignéztem Szekszárd akkor és most c. weboldalát, igen értékes munka amit akár nekünk és az ottélők számára létrehozott.
Megfogadom a tanácsokat, ilyenkor a lelkesedésem beindul, ugyan akkor tudom, hogy még nagyon sokat kell tennem azért, hogy a profizmus felismerhető legyen...:-):-)Tudjátok, "ide nekem az oroszlánt is..." vagy csinálsz valamit jól vagy inkább semmit!!!

Névtelen írta...

Bocs" @Kyba ! -( veled volt az olvasószemüveged ?...)
Leht, hogy Molnár János (1954 ?)

Ajánlatom : Itt említik Molnár Jánost ?
Valahol abban van :
Jászsági Képzőművészet-barátok Egyesülete ABC sorrendben a nevek ( Molnár János festő és grafikus, a JAK alapító tagja, stb.)
Hát... lehet ...
(vagy kénytelenek leszünk @hawah segítségét kérni...ő "jász" ! :-)
Ha nem így lenne ?- akkor bocs' - ti jöttök :-) :-) :-)
Esetleg Google :
Jászsági Képzőművészet-barátok Egyesülete (?)

kyba írta...

@x megtaláltam a MJ-t a Jászsági Képzőművészet-barátok Egyesülete névsorában de a szül. dátum nem stimmel. Felraktam kinagyítva a kép alatti feliratot, így megnyugodtam rajtam volt a szemüveg.Köszönöm a bíztatást és feltettem néhány összehasonlításra készült képet.
Majd ellátogatok a képtárba s érdeklődöm a festőről.

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet a kép és a valóság öszehasonlítása. Nekem is van egy ilyen "kedvenc" képem, de nem tudom bemutatani, mert egy gyógyszertár falán lóg, Akkora szarvashiba van rajta, hogy épp csak nem bőg... Igen, a művészek megengedhetik maguknak, hogy megmásítsanak ezt-azt. Csak ez egyben figyelmeztetés is, egy festmény esetében arra, hogy valahol csendben lapuljon a gyanakvás bennünk, s ne higgyünk el mindent első ránézésre.