2009. november 3., kedd

Utánajártam, kérdezősködtem...fotóztam...

már írtam a blogomban arról, hogy A Városi Képtár kertjéből eltűntek a szobrok, csak a talapzatuk látható, ime :










A köztéri szobrok eredetileg a kertben található alap valamelyikére helyezték , de a 7 db alkotásból 3 db ismeretlen helyen van, eltulajdonították.
Ezért a megmaradt 4 db-ról úgy döntöttek ,hogy őrzött helyre viszik és így remélhetőleg biztonságban még sokáig gyönyörködhetünk benne.
A megmaradt négy szoborot sikerült lencsevégre kapni ( engedéllyel ),így most megosztom Veletek.


Keresztelő Szent János

R Törley Mária szilikátbronz szobra ( 120 cm ) megtalálható a ráckevei Városi Képtár a kiállítóteremében.

Az alkotóról további információ:
R. Törley Mária
Tudni kell arról, hogy ez az alkotás és az alábbi alkotások egy nagyszerű baráti gyűjtemény eredménye, amit a Képtár megnyitására ajánlottak fel az alkotók. Az ötlet kitalálója és szorgalmazója Fegyó János és Patay László Rávkevén élő festőművészek. Az Ö baráti és alkotó közösségük munkáit láthatjuk.


Bálvány

Csikszentmihályi Róbert Mészkő 210 cm


Forma

Lestyán Goda János Karrarai márvány 75 cm



Puttó

Katona Katalin Bronz kisplasztika 10x12 cm


És ami hiányzik:
Kindner László Torzó,kő és 45 cm
Várady Sándor Madárfészek Pirogránit 35 cm,
Ifj. Pál Mihály Ábrahám áldozata Lő (terzith ) 65 cm.

Vajon előkerülnek valaha?

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

[Van az a mondás-féle : "visznek mindent,ami nincs lebetonozva" ] -Ha értékében nem is érződik hasonlónak, itt van pl. ez :
Ez van!(sajnos) 2009.

Névtelen írta...

Lossonczy Tamás (106)

aranyos fodorka írta...

Bizony, szomorú a szobrok sorsa /is/ manapság. Pécsett meg egy olyan "divat" van, hogy bizonyos szobrokat /aktok/ ledöntenek, összefirkálnak, egyes részeit ellopják. Nem értem én ezt a barbárságot. Mire jó ? Miért csinálják ? A "csak" nem válasz.