2009. november 28., szombat

Este kigyúltak az adventi fények...

Ráckevén. A nagy hóesés elmaradt,de a szitáló köd és az eső végig kísérte ezt a már harmadik éve hagyománnyá vált ünnepi pillanatot. Egy pár gyengén sikerült fotóval érzékeltetem a hangulatát:











Gyönyörű úszó fények...a hídról fotózva

















Közelről a régi városháza, ahol a színpad lett felállítva. Sok kis krampusz táncolt a gyerekek örömére. Ilyenkor a nagy fenyőt valaki kertjéből (felajánlás) kivágják és a helyi óvodások és óvó nénik díszítik fel. A legszebb a hajtogatott betlehemi csillag, amit igen nehéz meghajtani...



A hidegre is gondoltak a szervezők akik a fémkosárba tüzet gyújtottak...melegedő...

















A belső melegedésre is gondoltak, mert forralt bor, tea, zsíros kenyér, sült gesztenye várt minket, amit ingyen osztogattak a helybéli vállalkozók és alapítványok . A gyermekek szaloncukrot kaptak,és találkozhattak a mikulással és krampusszal...



Ez pedig a túlsó partról látható fényáradat...

P. Tófeji Vali: Karácsonyi fények
Ma némán mossa fekete lábát az este,
és mintha ünnepi köntöst is keresne...
Akaratlan fölveszed az ünneplős arcot,
nem akarsz ma vívni semmiféle harcot.
Keresi helyét a csend, egyre csak kóborol,
szinte hallom, bánatunk bujkál valahol.

Ha fenyők nem állnának fény-egyenruhában,
akkor is tudnád, hogy karácsony este van.
Mert egy sietős esztendő körbejárt veled,
számtalan jót, rosszat tartogatott neked.

Az évek kosarába már sok karácsony hullt...
az a legszebb mindig, mely réges-rég elmúlt.
Fényfüggönyt tereget még ma is minden házra,
fényeit szeretet lobbantgatja lángra.
Millió sóhaj száll az egekbe fel, fel, fel...
fenyőgyertyák fénye lobbanva igenel.

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Micsoda jó helyen laksz ! A lakosoknak adnak is, nem csak elvesznek tőlük...

Névtelen írta...

Hát ez az ! Ezt nem értem én évek óta ! - szerintem az adventi gyertya gyújtása az nem vasárnap van ?- ill. utcánkban már péntek este/szombaton ki-kirakták a "relikviákat!" -én (mi) meg dafke nem ?- majd ma.
Megjegyzem : túlzottan nem értek egyet ezzel az egyre nagyobb (?) díszítéssel ?- és minden egyébbel, ami ezzel jár. (talán : " a kevesebb több lenne"... vagy "nem a külcsín a fontos,hanem a belbecs"...és ilyesmik.
(Persze, nem kritikának szántam! - pl. nekünk is 2005-től lett "műfánk"... gondolom, adjuk azt még alább is...) Na, ne legyen igazam !

Névtelen írta...

... Advent van... "szálljunk magunkba"... meg egyéb előírások ( pl. böjti napok !... ( a sok "főzőcskés" bloggernek...) Nem védem én a "mundért"... (figyelmesen olvasva!) "ingyen osztogattak a helybéli vállalkozók és alapítványok!" ) - úgy tudom(?) - Pécsett a Dóm téren lesz/van az idén az "adventi hajcihő" ...lehet, hogy már megkezdődött ?- < mindezt @Aranyosfodorkának!
Mellesleg "értem én" :
Már, akinek

Névtelen írta...

Bocs' kissé eltértem a témától... ( de azért az a "24 ponton álló" "elégedettség"... vagy tudom is én !
Mellesleg :
Pár adventi téma
Persze, tekerj benne lejjebb...meg van más oldala is.