2009. november 5., csütörtök

Bryan Adams

Bryan Adams 1959. november 5-én született a kanadai Kingston városában, brit szülők gyermekeként.Adams apja kanadai diplomata volt, aki fiát angol, osztrák, portugál és izraeli katonai iskolákba íratta. Szüleivel sokat költöztek gyermekkorában Európától kezdve a Közép-Keletig. Első gitárját 10 évesen kapta, első elektromos gitárját pedig 12 évesen.

Tizenkét éves korában szülei elváltak, és ő a brit kolumbiai Vancouver-be költözött anyjához. Ekkorra már megtanult gitározni és elhatározta, hogy zenéléssel fogja keresni a kenyerét.

A következő fontos mérföldkő zenei pályafutásában 1991, ekkor kérték fel a Robin Hood: A tolvajok fejedelme című film betétdalának megírására. Az (Everything I Do) I Do It For You című dal amellett, hogy óriási sláger lett, a Grammy-díj mellett Oscar és Golden Globe-jelöléseket kapott.

Az egyik kedvencem, szép emlék fűződik hozzá. Volt egy időszak amikor többször mentünk Erdélybe autóval, leginkább éjszaka v. késő délután indultunk. Így a hosszú úton hallgattuk a danubius rádiót, ez akkor volt nagy sláger. Amikor meghallom, eszembe jut az a sok kilométer amit megtettünk az álmosság ellen pedig jó volt az ilyen zenéket hallgatni. Mivel én még akkor nem tudtam vezetni, így az én feladatom volt, hogy a sofőr ne aludjon el. No nem mondom ,hogy erre a dalra nem lehet elaludni, andalogni...


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Utókornak : Danubius Rádió 2009-óta (11 hó) nincs! (Ne bonyolítsam!)
Mivel (anno) a "vízcsapból" is az az egy száma "folyt" - én különösebben nem kedvel(t)em! Igaz, nem is arról van itt szó, hogy B.Adams-ot ki kedveli, hanem a zenéjéről. Bryan Adams
Hogyan,hogyan sem - nekem B.Adamsról legtöbbször Grandpierre Attila (csillagász is !-stb.) - a V.H.K. (Vágtázó halottkémek) frontembere jut eszembe. (11.03. vagy 04. ?- tv.műsorban) -
*********************************
Szerencsés blogtéma ! Mert ezekben a napokban (1889.nov.03)> Seress Rezső! ( szintén volt tv.műsor)- ill. 1-2 könyvet is olvastam e témában. ("Fiatalabbaknak" Google...) [ * (+18) Nem tudtam az összeset, de kiugrott az ablakon, öngyilkosság gyógyszerrel, majd (végül) felakasztotta magát. Nem semmi... ]