2009. november 21., szombat

Meghívót kaptam...

Minya Mária Munkácsy-Díjas keramikus művész kiállítására, melyet D.Udvary Ildikó művészet történész nyitott meg tegnap este 20-án, pénteken 18 órakor.



„Minya Mária művészete nem csak anyagismeretével és szakmai kvalitásaival emelkedik ki kortársai közül, hanem felfogásának, anyagához fűződő viszonyának minőségével és autonóm, sokoldalú művészi felfogásával. Minya Mária művészetének nem mércéje sem „modernsége” vagy „posztmodernsége” és a mostanában oly divatos „trendiség” nélkül képes korszerű maradni, fejlődni, változni. Anyagismerete, keramikusi, festői és szobrászi, valamint tanári tehetségének együttes jelenléte avatják napjaink magyar kerámiaművészetének egyik meghatározó alakjává.”
Vallják róla kortársai.

Minya Mária

A kiállítás anyagából a legkedvesebbek számomra a madarak, amit ha anyagában nézünk mint pl.: a porcelán oly finomak a spontán vonalai a papír hullámaira emlékeztetnek ugyan akkor benne a madár motívuma, formája, alakja.

Madaras fotók porcelánból



Madarak samottagyagból..., gyönyörű természetes színek..., változatos formák


A fotókat nem én készítettem, a picassaWeb oldalról a nyilvános képgalériából másoltam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kénytelen vagyok elhinni, (-ha maga az alkotó mondja-)-hogy porcelán,- bár nekünk is van 1-2 "gyűrt papírra" emlékeztető mázas samottunk (?) - amíg le nem pattogzott (...) én is azt hittem porcelán...
Bocs'- (hiányoltam) - ez a kiállítás hol van ?- nézegettem a (nem egészen naprakész) http://www.rackeve.hu/ -t ott nem nagyon olvastam erről. ( OK!- most jó vagyok : sertéstartás... zajrendelet...csapadékvíz elvezetés...és egyéb "városi témáitokból" :-) :-) OK ! - persze mást is megnéztem ! :-) :-) - ( mert pl. Pécsett van Rácváros = Pécs egyik városrészének neve)

kyba írta...

@x-nek igazad van a cím lemaradt: Ráckeve, Kossuth L.u. 49.
KEVE GALÉRIA
Köszönöm a figyelmeztetést!